Resultats globals: 40 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 18 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 11 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
2.
18 p, 1.4 MB Deregulation of Lipid Homeostasis : A Fa(c)t in the Development of Metabolic Diseases / Cisa-Wieczorek, Sabina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Hernández-Alvarez, María Isabel (Centro de Investigación Biomédica en Red de Diabetes y Enfermedades Metabólicas Asociadas) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Lipids are important molecules for human health. The quantity and quality of fats consumed in the diet have important effects on the modulation of both the natural biosynthesis and degradation of lipids. [...]
2020 - 10.3390/cells9122605
Cells, Vol. 9 (december 2020)  
3.
14 p, 580.3 KB El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...]
En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...]
In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56  
4.
10 p, 426.2 KB Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d'aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla - i molt - sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l'avaluació, etc. [...]
The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.397
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be "the end of the story" but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
6.
8 p, 1.5 MB Scratch as a computational modelling tool for teaching physics / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. [...]
2015 - 10.1088/0031-9120/50/3/310
Physics education, Vol. 50, núm. 3 (2015) , p. 310-316  
7.
10 p, 397.1 KB How secondary school students conceptualize infrared radiation - matter interaction? Findings from a research study and implications for an instructional design / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
This study has been carried out within the REVIR scenario, which is a project promoting that secondary school students have access to a computerized laboratory at the Faculty of Education of our university and work in small groups during four hours with specific instructional material. [...]
2015 - 10.1393/ncc/i2015-15097-x
Il Nuovo Cimento, Vol. 38, núm. 3 (2015) , p. 1-10  
8.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students' learning progressions throughout the implementation of a teaching-learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  
9.
17 p, 952.9 KB Promoviendo la apropiación del modelo de energía en estudiantes de 4º de ESO a través del diseño didáctico / Soto, Macarena (Universidad de Santiago de Chile) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Presentamos una investigación sobre la apropiación del modelo de energía por parte de estudiantes de 4º de ESO que participan de un taller experimental centrado en la modelización (ideas de transferencia, conservación y degradación de la energía), identificando los grados de sofisticación en el uso del modelo y las fronteras conceptuales que superan, y usando este análisis para orientar el refinamiento iterativo del diseño del taller (perspectiva de diseño basado en la investigación). [...]
We present a research about the appropriation of the model of energy by 4th ESO students that participate in a modeling labwork-based workshop dealing with the ideas of energy transfer, conservation and degradation, identifying different degrees of sophistication in the use of the model of energy by students and some conceptual boundaries necessary to be crossed. [...]

2017 - 10.17979/arec.2017.1.1.2003
Ápice, Vol. 1, núm. 1 (2017) , p. 90-106  
10.
8 p, 524.8 KB El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Ante el amplio abanico de TICs disponibles en las clases de ciencia, el marco de la práctica científica y sus tres dimensiones (modelización, indagación y argumentación) ayudan a definir el papel de estas herramientas digitales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en secundaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 691-698  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
34 p, 719.5 KB Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta guía propone unas orientaciones para el diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria, que puedan resultar de utilidad a aquellos/as profesionales que decidan asumir su co-responsabilidad como comunicadores y educadores científicos organizando o desarrollando este tipo de iniciativas desde cualquier institución científica o Unidad de Cultura Científica.
2016  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
286 p, 16.9 MB Trajectòries d'aprenentatge dels alumnes de 4t d'ESO (15-16 anys) sobre el model cineticocorpuscular avançat de matèria / Moltó Palomares, María Ángeles ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Hernández Rodríguez, María Isabel, dir.
En aquesta recerca s'han estudiat les trajectòries d'aprenentatge d'un grup d'estudiants de 4t de l'ESO (15-16 anys) sobre un model cineticocorpuscular (CC) avançat de matèria. En aquest estudi s'ha definit el model escolar objectiu més adient pels alumnes d'aquest nivell a partir de la literatura existent del model cinetico corpuscular, el model CC avançat de matèria. [...]
En esta investigación se han estudiado las trayectorias de aprendizaje de un grupo de estudiantes de 4º de la ESO (15-16 años) sobre el modelo cineticocorpuscular (CC) avanzado de materia. En este estudio se ha definido un modelo escolar objetivo adecuado para los alumnos de este nivel a partir de la literatura del modelo cinetico corpuscular, el modelo CC avanzado de materia. [...]
In this research, it has been studied the learning trajectories on an advanced corpuscular kinetic model of matter in a group of 15-16 year old students. The study defined the most appropriate teaching approach targeted to students at this level, based on the existing literature in the field. [...]

2022  
2.
231 p, 4.2 MB Incidència i factors de risc del fenotipus aguditzador en les aguditzacions de la MPOC a la comunitat / Moreno Hernández, Maria Isabel ; Boixeda Viu, Ramon, dir. ; Bielsa Marsol, Ma. Isabel, dir.
OBJECTIUS 1. PRINCIPALS 1. 1. Conèixer la incidència de les aguditzacions de la MPOC (aMPOC) en la comunitat. 1. 2. Conèixer els factors de risc associats al fenotip aguditzador (FA) de la MPOC. [...]
OBJETIVOS: 1. PRINCIPALES 1. 1. Conocer la incidencia de las agudizaciones de la EPOC (aEPOC) en la comunidad. 1. 2. Conocer los factores de riesgo asociados al fenotipo aguditzador (FA) de la EPOC. [...]
OBJECTIVES: 1. MAIN 1. 1. To know the incidence of COPD exacerbations (eCOPD) in the community. 1. 2. Know the risk factors associated with the exacerbator phenotype (AF) of COPD. 1. 3. Know the risk factors for hypovitaminosis D in COPD patients. [...]

2022  
3.
47 p, 2.2 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
4.
70 p, 1.2 MB Estudi de les concepcions dels estudiants de secundària sobre l'atenuació del so i les propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca pretén conèixer com entenen els estudiants l'atenuació del so i les propietats dels materials utilitzats per atenuar el so per tal d'aportar noves percepcions sobre com ensenyar millor aquests conceptes. [...]
2008  
5.
246 p, 1.9 MB Desenvolupament iteratiu d'una seqüència d'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser, (Roser), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral explora diversos aspectes del procés de desenvolupament iteratiu d'una seqüència per a l'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials. Les diferents publicacions que formen part del compendi de la tesi posen en relleu les diferents etapes d'aquest procés: disseny, implementació, avaluació, refinament i contribució als principis de disseny. [...]
The present doctoral dissertation explores diverse aspects of the process of iterative development of a teaching - learning sequence on the acoustic properties of materials. The different publications that are part of the compendium of the thesis focus on different stages of this process: design, enactment, evaluation, refinement and contribution to the design principles. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
28 p, 954.0 KB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
4 documents
2.
18 p, 1.6 MB Les crem(ad)es solars / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pérez Tudela, Julio D. ; Cortés Vidal, Javier ; Martínez-Márquez, Rosa ; Mateu Marrugat, Meritxell
Bellaterra , 2017 (DIATIC)  
3.
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó Casulleras, Roser (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documents
4.
93 p, 11.3 MB Acoustic properties of materials / Pintó Casulleras, Roser (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat
2010
4 documents

Materials acadèmics 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
8 p, 118.6 KB Pràctica Clínica en Atenció Primària [106711] / Mundet Tuduri, Javier ; Azagra Ledesma, Rafael ; Flor Escriche, Javier ; Grau Majo, Inmaculada ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Alavedra Celada, Clara ; Aguyé Batista, Amada ; Guell Parnau, Silvia ; Cendros Camara, Victoria ; Llussà, Judith ; Gaspa Carrera, Miriam ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; Sarlat Ribas, Miguel Angel ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Barragan Brun, Maria de las Nieves ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Cabistañ Arbiol, Cristina ; Gayarre Aguado, Raquel ; Moreno Hernandez, Maria Isabel ; Roura Olivan, Mercedes ; Martinez Escude, Alba ; Martínez Sánchez, Nuria ; Roig Cabo, Pascual ; Serra Morera, Immaculada ; Limon Ramirez, Esther ; Escudero Ibañez, Jose Manuel ; Ros Barnadas, Roser ; Perez Lucena, Maria Josefa ; Cirera Perich, Miquel ; Exposito Martinez, Carmen ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Cruz Domenech, Jose Manuel ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Jimenez Gonzalez, Maria Mercedes ; Gimenez Renom, Merce ; Rebollar Gil, Monica ; González Osuna, Arancha ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Besa Beringes, Anna ; Lleal Barriga, Cristina ; Domenech Borras, Ana ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Ingla Mas, Jordi ; Cuixart Costa, Lluis ; Piquer Farres, Nuria ; Xicola Botifoll, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura correspon al darrer any del Grau de Medicina (6è curs), un cop l'estudiant ja coneix els fonaments científics de la medicina i les diferents patologies mèdiques i quirúrgiques. L' objectiu general és que l'estudiant consolidi els anteriors coneixements i assoleixi les habilitats clíniques, comunicatives i de cerca i maneig de la informació científica pertinents per poder reconèixer els problemes de salut bàsics de la medicina de família i fer propostes raonades per la solució dels mateixos, utilitzant les fonts d'informació clínica i biomèdica adients, interpretant de manera científica els resultats obtinguts. [...]
The subject corresponds to the last year of the Degree in Medicine (6th year), once the student already knows the scientific foundations of medicine and the different medical and surgical pathologies. [...]
La asignatura corresponde al último año del Grado de Medicina (6º curso), una vez que el estudiante ya conoce los fundamentos científicos de la medicina y las diferentes patologías médicas y quirúrgicas. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1509]
3 documents
2.
8 p, 119.1 KB Pràctica Clínica Assistencial I [106719] / Molero Mesa, Jorge ; Azagra Ledesma, Rafael ; Mundet Tuduri, Javier ; Flor Escriche, Javier ; Grau Majo, Inmaculada ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Alavedra Celada, Clara ; Aguyé Batista, Amada ; Guell Parnau, Silvia ; Valentines Álvarez, Jaume ; Cendros Camara, Victoria ; Llussà, Judith ; Gaspa Carrera, Miriam ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; De Cardona Recasens, Eva ; Sarlat Ribas, Miguel Angel ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Albaladejo Blanco, Carles ; Barragan Brun, Maria de las Nieves ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Cabistañ Arbiol, Cristina ; Gayarre Aguado, Raquel ; Moreno Hernandez, Maria Isabel ; Roura Olivan, Mercedes ; Martinez Escude, Alba ; Cárcamo Gebhardt, Nicolás ; Martínez Sánchez, Nuria ; Roig Cabo, Pascual ; Serra Morera, Immaculada ; Giraldo Gallego, Erika Yohana ; Limon Ramirez, Esther ; Escudero Ibañez, Jose Manuel ; Ros Barnadas, Roser ; Perez Lucena, Maria Josefa ; Cirera Perich, Miquel ; Exposito Martinez, Carmen ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Pallas Ellacuria, Marta ; Cruz Domenech, Jose Manuel ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Jimenez Gonzalez, Maria Mercedes ; Gimenez Renom, Merce ; Rebollar Gil, Monica ; González Osuna, Arancha ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Besa Beringes, Anna ; Lleal Barriga, Cristina ; Domenech Borras, Ana ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Ingla Mas, Jordi ; Cuixart Costa, Lluis ; Macaya Andres, Anna ; Piquer Farres, Nuria ; Xicola Botifoll, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura es cursa el primer semestre del primer curs del Grau de Medicina i forma part del grup de les assignatures de caràcter obligatori. En la perspectiva educativa, la realització de la "Pràctica Clínica Assistencial I" pretén ser una oportunitat perquè l'alumnat que inicia el Grau de Medicina pugui endinsar-se en el sistema sociosanitari des de la seva base: l'atenció primària. [...]
The subject is taught in the first semester of the first year of the Degree of Medicine and is part of the obligatory group of subjects. In the educational perspective, the realization of the "Clinical Care Practice I" aims to be an opportunity so that the student who initiates the Degree of Medicine can enter in the social health system from its base: the primary health care. [...]
La asignatura se imparte en el primer semestre del primer curso del grado de Medicina y forma parte del grupo de las asignaturas de carácter obligatorio. En la perspectiva educativa, la realización de la Práctica Clínica Asistencial I pretende ser una oportunidad para que los y las estudiantes que inician el grado de Medicina puedan adentrarse en el sistema sociosanitario desde su base: la atención primaria. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1509]
3 documents
3.
6 p, 114.3 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Sanmartí Puig, Neus ; Sala Sebastià, Gemma ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
4.
5 p, 108.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent i Pubill, Mercè ; Valdés Sánchez, Laura ; Domènech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso, Digna ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracín Gordo, Lluís ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documents
6.
15 p, 122.8 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach i Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso, Digna ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
GOALS 1 GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
7.
14 p, 117.1 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach i Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso, Digna ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
1 The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
8.
7 p, 91.0 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 80.1 KB Didàctica de les ciències socials [102042] / Llobet Roig, Cecilia ; Alcázar Salas, Antoni ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar els principals conceptes de les ciències socials i els problemes que plantegen en l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...]
Analyze the main concepts of social sciences and the problems teachers of social sciences in primary education have to face. Analyze and assess critically didactic materials of the social science subject in primary education. [...]
- Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales. - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
6 p, 88.0 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Alcázar Salas, Antoni ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Materials acadèmics : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
13 Hernandez, M.
1 Hernandez, M. T.
1 Hernandez, M.T.
32 Hernandez, Marta
1 Hernandez, María Victoria
7 Hernandez, Miguel Teodoro
1 Hernandez, Mª. M.
1 Hernàndez, Mª Manuela
13 Hernández, M.
1 Hernández, M. A.
1 Hernández, M. Pilar
1 Hernández, M. R.
1 Hernández, M. T.
1 Hernández, M.R.
1 Hernández, M.T.
2 Hernández, M.V.
2 Hernández, Manuel
1 Hernández, Manuela
2 Hernández, Marc
4 Hernández, Maria Isabel
1 Hernández, Maria Jesús
1 Hernández, Maria José
1 Hernández, Maria Valdés
1 Hernández, Maria-Cruz
1 Hernández, Mariano
1 Hernández, Marisa
32 Hernández, Marta
32 Hernández, Marta
1 Hernández, Martha
1 Hernández, Martín,
1 Hernández, María
1 Hernández, María Inmaculada
4 Hernández, María Isabel
6 Hernández, María Isabel, 0000-0002-5689-9698
6 Hernández, María Isabel, 0000-0002-5689-9698
1 Hernández, María V.
1 Hernández, Mauro
1 Hernández, Miguel A.
1 Hernández, Miguel Aangel
2 Hernández, Miguel T.
7 Hernández, Miguel Teodoro
1 Hernández, Miguel-Teodoro
1 Hernández, Montserrat
1 Hernández, Mª Manuela
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.