Resultats globals: 2 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
17 p, 198.8 KB Superposición de interacciones causales en la teoría de Phil Dowe / Miguel, Hernán ; Paruelo, Jorge
La teoría de causación de Dowe (1992) de cantidades conservadas contenía las bases sobre las que intenta dar cuenta de la causación; reciéntemente en (2000) Dowe presenta la teoría en un estado de desarrollo que permite aplicarla con más detalle a los casos pretendidos. [...]
Dowe's theory of causation (1992) of conserved quantities contained the foundations on which he tries to account for causation. Recently in (2002), Dowe has presented the theory in a state of development that enables it to be applied in a more detailed fashion to would-be cases. [...]

2005 - 10.5565/rev/enrahonar.357
Enrahonar, N. 37 (2005) p. 123-139 (Articles)  
2.
7 p, 471.7 KB Enseñanza de las ciencias y filosofía / Paruelo, Jorge (Universidad de Buenos Aires)
La epistemología es una de las herramientas necesarias para el desarrollo de nuevas estrategias para la enseñanza de las ciencias. Sin embargo, no está claro el rol que esta disciplina juega en este proceso. [...]
Epistemology is a valuable tool for the design of new strategies in science teaching. However, the role the discipline plays in this process is not generally clear. In this paper I present several examples taken from standard science books that show lack of a correct epistemological analysis. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3935
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 2 (2003) , p. 329-335  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.