1.
|
|
2.
|
|
3.
|
218 p, 1.5 MB |
Evaluación del aprendizaje en la DACEA
/
Saucedo López, Héctor ;
Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La investigación realizada tuvo como finalidad conocer los métodos de evaluación que se manejan en la División Académica de Ciencias Económico Administrativas, perteneciente a la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. [...] This investigation has like objective Know the evaluation methods used in the Academicals Division of Economics and Administrative Sciences that is inside the Jurez Autonomic of Tabasco University. with the intention of obtains the pertinent information, by make analysis and conclusions about the situation of the superior education learning, in public accountancy , and by this way, show propositions for make best the evaluation in superior education, and give quality to the same.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
2 documents
|
|
4.
|
394 p, 1.4 MB |
Avaliação do currículo no "ensino fundamental" (1ª à 4ª série) no Brasil : análise da introdução do conceito de regulação na avaliação do ensino-aprendizagem
/
Maciel, Cilene María Lima Antunes ;
Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La actual coyuntura socio-político-económica hace emerger la evaluación como un tema crucial para la toma de decisiones tanto en las esferas pública como privada. Este es un movimiento que viene intensificándose en los últimos años. [...] The current socio-politic and economical situation makes emerge the evaluation as a crucial issue for taking decisions in both, the public and private spheres. The evaluation concern had become more intensive in the last years in the public area, and more specifically on the educational one, specially since the evaluative mechanisms has had the same impact than in the private area. [...] A atual conjuntura política, econômica e social fez emergir a avaliação como baluarte para tomadas de decisões nas esferas pública e privada. Este é um movimento que vem se intensificando nos últimos anos. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
|
|
5.
|
254 p, 1.0 MB |
Conflicte i canvi : l'escolarització de fills d'immigrants no comunitaris en centres privats concertats
/
Dilmé Clavaguera, Ma. Dolors ;
Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El punt de partida de la recerca és la constatació que Espanya s'ha configurat com a país receptor d'immigració, aquest fet ha suposat l'arribada d'una nova població, portadora de llengües i cultures diferents, la immigrant. [...] The starting point of the research is the situation in which Spain finds itself as a destination country for immigrants. This fact has entailed the arrival of a new population - the immigrant population - which has brought different languages and cultures. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
2 documents
|
|
6.
|
|
7.
|
349 p, 1.1 MB |
Els Discursos sobre atenció a la diversitat en la comunitat educativa a Catalunya
/
Essomba Gelabert, Miquel Àngel ;
Coll, César, dir. ;
Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'objectiu general de la tesi és analitzar la dissociació entre discurs i pràctica pel que fa a la diversitat i l'atenció a la diversitat en el sistema educatiu. Una primera part de recerca ha estat centrada en la fonamentació del discurs i correspon al marc teòric d'aquesta tesi. [...] The general aim of this thesis is to analize the lack of association between the discourse and the practice about Diversity and Education for Diversity within the system of Education. The first part of this research has been focused in the fundamentals of the discourse and it has become the theoretical framework of the thesis. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
|
|
8.
|
275 p, 997.3 KB |
Educaçao profissionalizante : questoes sociais e mercado de trabalho
/
Araujo, Tatiana ;
Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este trabalho constitui um estudo de caso que busca averiguar resultados práticos alcançados por destinatários de cursos profissionalizantes ministrados na comunidade Novos Alagados, localidade da periferia da cidade de Salvador, Bahia, Brasil. [...] Este trabajo constituye un estudio de caso que busca averiguar resultados prácticos alcanzados por destinatarios de cursos de formación profesional realizados en la comunidad de Novos Alagados, localidad de la periferia de la ciudad de Salvador, Bahia, Brasil. [...] This work constitutes a case study that searches to inquire practical results reached for addressees of given professionalizing courses in the community of Novos Alagados (New Flooded), locality of the periphery of the city of Salvador, Bahia, Brazil. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
|
|
9.
|
196 p, 1.3 MB |
La Formación docente del profesorado universitario : perfil y líneas de formación : tesis doctoral
/
Portilla Rendón, Adriana Beatríz ;
Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Ferrández Arenaz, Adalberto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Teniendo como certeza que la participación de los profesores es sustancial para el logro de calidad en la educación superior, en esta investigación se profundiza en la búsqueda de evidencias que permitan contestar ¿cuál es el perfil del profesorado de la Universidad de Xalapa? ¿cómo responde a los requerimientos actuales de la enseñanza superior? ¿cómo encuadra ante las necesidades de la Universidad de Xalapa? ¿hasta qué punto podemos hablar de la necesidad de la formación continua del profesorado?, ¿cuál es el modelo de formación acorde al modelo de enseñanza que se pretende obtener?, ¿cuáles son las ventajas y desventajas a las que se enfrentaría un programa de formación continua?, ¿es viable la aplicación de programas de formación continua?, ¿qué líneas de formación se tendrían que contemplar? y ¿cómo se conformaría el programa de formación continua para los docentes?. [...] Taking as a certainty that the participation of the teachers is substantial for the quality achievement in the most top education, in this investigation one penetrates into the search of evidences that allow to answer, the next questions: which is the profile of the professorship of Xalapa's university?, As it answers to the current requirements of the higher education?, Since it fits before the needs of Xalapa's university?, Until what point we prune to speak about the need of the permanent training of the professorship?, which is the model of identical formation to the model of education that is tried to obtain?, which are the advantages and disadvantages to which confront a program of permanent training?, it is viable the application of programs of permanent training?, what lines of formation could be that to contemplate? And, since as integrate the program of permanent training for the teachers?. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
5 documents
|
|
10.
|
306 p, 916.9 KB |
El Tractament de les actituds en el context escolar
/
Guitart i Aced, Rosa Ma. ;
Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Miras i Mestres, Mariana, dir. (Universitat de Barcelona)
La recerca que es presenta esdevé una proposta de teoria aplicada a com treballar els continguts actitudinals dins els centres escolars de primària. La seva intencionalitat ha estat la d'ajudar a aconseguir que el professorat reflexioni sobre la importància que tenen les actituds en la formació de les persones i la seva repercussió social, així com la d'aportar reflexions, plantejaments, instruments i recursos que l'ajudin en la seva tasca docent envers les actituds. [...] This research turns into a proposal of applied theory on how the attitudes are employed at the school centres of elementary education. Its aim has been to help to achieve that the teachers takes into account the importance of the attitudes in the upbringing and their social repercussion, as well as to provide thinkings, approaches, tools and resources that help them in their educational task with regard to the attitudes. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
2 documents
|
|