Resultats globals: 14 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
25 p, 182.5 KB Los límites modalmente vagos de la simplicidad mereológica / Núñez Erices, Gonzalo Germán (Universidad Católica del Maule. Departamento de Filosofía.)
Un objeto simple es un átomo mereológico, es decir, un objeto sin partes. Markosian (1998) postula lo que él llama the simple question: ¿bajo qué circunstancias es verdadero para un objeto que no posea partes? Este artículo analiza, primero, las respuestas a esa pregunta y, segundo, la tesis del nihilismo mereológico sobre composición material. [...]
Un objecte simple és un àtom mereològic, és a dir, un objecte sense parts. Markosian (1998) postula el que ell anomena the simple question: sota quines circumstàncies és veritable per a un objecte que no posseeixi parts? Aquest article analitza, primer, les respostes a aquesta pregunta i, segon, la tesi del nihilisme mereològic sobre composició material. [...]
A simple object is a mereological atom, in other words an object without parts. Markosian (1998) posits what he calls The Simple Question: under what circumstances is it true of some object that it has no parts? This article analyses, first, responses to that question, and second, the nihilistic mereological thesis of material composition. [...]

2021 - 10.5565/rev/enrahonar.1350
Enrahonar, Vol. 67 (2021) , p. 221-245 (Articles)  
2.
19 p, 398.4 KB L'enseignement de la modalité linguistique en primaire - des voies méthodologiques possibles et souhaitables / Costa, José António (Instituto Politécnico do Porto)
Le fait que les enfants sont exposés dès un âge précoce à des énoncés modalisés (Choi, 2006), exprimant surtout l'obligation et la permission, aurait pu faire croire que ce sujet prenait part à l'école primaire, mais ce n'était pas le cas qu'avant les 12 ans dans plusieurs pays, tels que le Portugal, l'Espagne et la France. [...]
As children are very early exposed to modalized expressions (Choi, 2006), especially at levels of obligation and permission, it is believed that this content would be more evident in the early stages of Basic Education. [...]
El fet que els nens estan exposats als enunciats modalitzats des de molt aviat (Choi, 2006), especialment expressant obligació i permís, ens feia creure que aquest contingut es treballa ja en les primeres etapes de l'Educació Bàsica. [...]
El hecho de que los niños están expuestos a los enunciados modalizados desde muy temprano (Choi, 2006), especialmente expresando obligación y permiso, nos hacía creer que este contenido se trabaja ya en las primeras etapas de la Educación Básica. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.810
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 41-59 (Articles)  
3.
20 p, 429.0 KB Modal verbs, future and grammaticalization in Old Catalan : a cognitive approach / Sentí, Andreu (Universitat de València)
The process of grammaticalization of Catalan modal verbs deure, haver and tenir involves a semantic change, a rise of new meanings and an increase in their semantic network. On the one hand, deontic modal verbs develop inferential evidential meanings, and, on the other, future meanings (posteriority). [...]
La gramaticalització de les perífrasis verbals modals deure + Inf, haver (a/de) + Inf i tenira/de + Inf, i va comportar una evolució semàntica i un procés de polisemització ric i complex. Les perífrasis d'obligació desenvolupen, per una banda, uns valors evidencials d'inferència i, per l'altra, uns valors de posterioritat temporal o futur. [...]

2015 - 10.5565/rev/catjl.162
Catalan journal of linguistics, Vol. 14 (2015) , p. 179-198 (Articles)  
4.
30 p, 1.2 MB Variation at the Interfaces in Ibero-Romance. Catalan and Spanish Prosody and Word Order / Vanrell, Maria del Mar (Institut für Romanische Philologie - Freie Universität Berlin) ; Fernández Soriano, Olga (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Filología Española)
En aquest estudi investiguem la interacció entre l'ordre de mots i la prosòdia a l'hora d'expressar la modalitat i diferents construccions de focus en una sèrie de dialectes del català i de l'espanyol. [...]
In this study we investigate how word order interacts with prosody in the expression of sentence modality and different focus constructions in different varieties of Catalan and Spanish. We analyze a corpus obtained by means of two tasks: a) a production test designed to elicit different focus constructions by means of question-answer pairs from short picture stories and b) the Discourse Completion Task methodology. [...]

2013 - 10.5565/rev/catjl.63
Catalan journal of linguistics, Vol. 12 (2013) , p. 253-282  
5.
24 p, 325.4 KB Estrategias residenciales y procesos de recomposición familiar / Rivas Rivas, Ana Mª (Universidad Complutense de Madrid)
En el presente artículo, se analizan las elecciones y las prácticas residenciales adoptadas por las familias reconstituidas como una estrategia para gestionar el entramado de relaciones sociales característico de estas estructuras familiares (relaciones entre los hijos y/o las hijas no comunes, relaciones entre los hijos y/o las hijas no comunes y las nuevas parejas de los padres o las madres, etc. [...]
This article examines the residential choices and practices adopted by stepfamilies as a strategy to manage the network of social relations characteristic of these family structures, such as relationships between stepbrothers, between stepchildren and stepfathers/stepmothers and others, by establishing new ways in which pairing, reconstituted families and co-residence does not have to coincide or appear in the sequential order that has characterized the formation of a conventional family until now. [...]

2013 - 10.5565/rev/papers/v98n1.401
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 1 (gener-març 2013) , p. 103-126  
6.
24 p, 699.7 KB Sostenibilitat i modalitats turístiques : una anàlisi de casos a Catalunya / Torres Delgado, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Geografia Física i Anàlisi Geogràfica Regional)
El present article té com a objectiu exposar els resultats obtinguts de l'aplicació d'un sistema d'indicadors de sostenibilitat sociocultural, econòmica i ambiental en diferents municipis turístics de Catalunya (Salou, Naut Aran, Tarragona i Llavorsí). [...]
El presente artículo tiene como objetivo exponer los resultados obtenidos de la aplicación de un sistema de indicadores de sostenibilidad sociocultural, económica y ambiental en diferentes municipios turísticos de Cataluña (Salou, Naut Aran, Tarragona y Llavorsí). [...]
Cet article vise à présenter les résultats de la mise en place d'un système d'indicateurs de développement durable, sur les axes socioculturel, économique et environnemental, dans différentes communes touristiques de la Catalogne (Salou, Naut Aran, Tarragone et Llavorsí). [...]
The aim of this paper is to present the results for the implementation of a set of indicators of social-cultural, economical and environmental sustainability in different municipalities of Catalonia (Salou, Naut Aran, Tarragona and Llavorsí). [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.820
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 3 ( 2010) , p. 479-502  
7.
26 p, 856.5 KB El formador en el espacio formativo de las redes / Ferrández Arenaz, Adalberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La introducción de las nuevas tecnologias en la enseñanza provoca algo nuevo en la didáctica, aunque no modifica el núcleo de su estructura conceptual. Las nuevas tecnologías y, en concreto, las redes informáticas obligan a reflexionar sobre el papel del formador cuando la comunicación y la información de la enseñanza se aguante en ellos. [...]
La introducció de les noves tecnologies en l'ensenyament provoca quelcom nou en la didàctica, encara que no modifica el nudi de la seva estructura conceptual. Les noves tecnologies i, en concret, les xarxes informàtiques obliguen a reflexionar sobre el paper del formador quan la comunicació i la informació de l'ensenyament s'hi sustenti. [...]
The introduction of new technologies in teaching promotes further something in Didactic, although it doesn't modify the essence of conceptual structure of Didactic. New Technologies in teaching, especially networks, oblige to think about the trainer rol when comunication and information in teaching sustain with networks. [...]

1996 - 10.5565/rev/educar.407
Educar, N. 20 (1996) p. 43-67  
8.
20 p, 104.9 KB La traductologia catalana contemporània : bases per a una cartografia provisional / Marco Borillo, Josep (Universitat Jaume I. Departament de Traducció i Comunicació)
El punt de partida del present article és que per traductologia catalana cal entendre el conjunt de treballs i estudis d'aquest àmbit del coneixement escrits en català i/o centrats en algun aspecte de la realitat catalana. [...]
2008
Quaderns : revista de traducció, N. 15 (2008) p. 11-30  
9.
13 p, 375.0 KB Expressing Modality by Recycling Clitics / Longa, Víctor M. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Filoloxia Española) ; Lorenzo, Guillermo (Universidad de Oviedo. Departamento de Filología Española) ; Rigau, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
This paper tries to interpret the role of certain clitics attached to functional categories located over AgrS. They seem to be in charge of the expression of the modal orientation of the sentence. We show that while certain languages have elements specifically designed for this purpose, other languages resort to a recycling strategy which enables morphologically accusative clitics to do the job. [...]
Aquest article vol oferir una explicació del comportament de determinats clítics relacionats amb categories funcionals superiors a SConc i encarregats de l'orientació modal de la frase. Mentre algunes llengües compten amb elements específicament dissenyats per a aquesta funció, altres llengües recorren a l'estratègia del reciclatge, la qual habilita els clítics d'acusatiu per a l'expressió de la modalitat. [...]

1996
Catalan Working Papers in Linguistics, V. 5 n. 1 (1996) p. 67-79  
10.
19 p, 109.8 KB Discussion article : discourse markers, modal particles, and contrastive analysis, synchronic and diachronic / Traugott, Elizabeth Closs (Stanford University)
I discuss three issues common to papers in the present issue of CatJL by Aijmer, Bazzanella et al. , and Waltereit and Detges. One is modal uses of discourse markers and distinctions between discourse markers and modal particles. [...]
En aquest article discutim tres elements comuns a les contribucions d'Aijmer, Bazzanella et al. , i Waltereit i Detges a aquest volum de CatJL. Un és els usos modals dels marcadors del discurs i les distincions entre marcadors del discurs i partícules modals. [...]

2007 - 10.5565/rev/catjl.128
Catalan journal of linguistics, V. 6 (2007) p. 139-157  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
173 p, 44.8 MB Condicions socials i de vida dels estudiants, trajectòries acadèmiques i modalitat d'universitat : una aproximació a l'abandonament universitari / Sanchez Gelabert, Albert ; Troiano i Gomà, Helena, dir.
En les darreres dècades, un conjunt de canvis i reformes han configurat un nou escenari d'educació superior caracteritzat per un increment de l'heterogeneïtat dels perfil d'estudiants, un augment del percentatge d'estudiants majors de 30 anys i un increment de l'edat mitjana de graduació. [...]
En las últimas décadas, un conjunto de cambios y reformas han configurado un nuevo escenario en la educación superior caracterizado por un incremento de la heterogeneidad del perfil de los estudiantes, un aumento del porcentaje de estudiantes mayores de 30 años y un incremento de la edad media de graduación. [...]
In recent decades, a series of changes and reforms have shaped a new scenario in the higher education system. Some of these changes have resulted in an increase in the heterogeneity of the student profile, a rise in the percentage of students over 30 years of age and an increment in the average age of graduation. [...]

2022  
2.
65 p, 763.2 KB The Impact of Task Modality on Collaborative Tasks in English Foreign Language Contexts : Language-Related Episodes / Amo García, Natalia ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This dissertation intends to determine whether task modality influences the incidence, nature and outcome of LREs that participants produce. This study is based on a spot-the-differences task performed in an EFL context. [...]
Aquesta tesi pretén determinar si la modalitat de tasca influeix en la incidència, natura i resultat d'ERLs que els participants produeixen. Aquest estudi està basat en una tasca de trobar les diferències duta a terme en un context ALE. [...]
Esta tesis pretende determinar si la modalidad de tarea influye en la incidencia, naturaleza y resultado de ERLs que los participantes producen. Este estudio está basado en una tarea de encontrar las diferencias llevada a cabo en un contexto ILE. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]  
3.
36 p, 708.4 KB El subjuntivo como concordancia modal : nueva propuesta gramatical y bases teóricas para su aplicación didáctica / Fernández Serrano, Irene ; Gallego, Ángel J., (Gallego Bartolomé) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Rodríguez, Yolanda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Partimos de la idea de que el modo subjuntivo en español es un epifenómeno y exploramos aquí una de sus manifestaciones. Estudiamos la teoría de que la flexión verbal subjuntiva en oraciones subordinadas sustantivas en español se trata en realidad de un modal tácito. [...]
La nostra premissa és que el mode subjuntiu en espanyol és un epifenomen i explorem aquí una de les seves manifestacions. Estudiem la teoria de que la flexió verbal subjuntiva en oracions subordinades substantives en espanyol es tracta en realitat d'un modal tàcit. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
4.
108 p, 1.2 MB La nueva configuración de los despidos colectivos en España a través del Real Decreto 1483/2012 : breve sinopsis de un cambio de paradigma / Masero Martín, Silvia ; Rojo Torrecilla, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El Real Decreto 1483/2012, de 29 de octubre, aprobó el Reglamento que desarrolla el nuevo procedimiento de despido colectivo y de suspensión de contratos de trabajo y de reducción de jornada, tras la importante reforma acometida por el Real Decreto Ley 3/2012, de 10 de Febrero, de medidas urgentes para la reforma del mercado laboral. [...]
El Reial decret 1483/2012, de 29 d'octubre, va aprovar el Reglament que desenvolupa el nou procediment d'acomiadament col·lectiu i de suspensió de contractes de treball i de reducció de jornada, després de la important reforma escomesa pel Reial decret Llei 3/2012, de 10 de Febrer, de mesures urgents per a la reforma del mercat laboral. [...]

2014
Grau en Dret [949]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.