visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: TIC
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Informatius occitans. Fons Mac...
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Cristina Vicente
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
DocèncIA
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Consorci Europeu d'Universitat...
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzins
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
FRASEOLEX. Revista Internacion...
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Grup de Recerca Geografia Apli...
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grup de Recerca en Antropologi...
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut de Recerca Sant Pau
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Journal of Human Security and ...
José Mallorquí
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lluís Capdevila i Vilallonga
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria càrnia digital (MCD)
Fons Manuel Cubeles i Solé
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells, contri...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
Universitat Autònoma de Barcel...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Etnografia Culinària
Fires de bestiar i aviram
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Productes de la pesca
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
303
registres trobats en 0.02 segons.
Articles
,
257
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
7
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
6
registres trobats
Documents de recerca
,
28
registres trobats
Materials didàctics
,
5
registres trobats
Documents gràfics i multimèdia
,
1
registres trobats
Articles
257
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
20 p, 323.2 KB
La TA como recurso ecolingüístico digital y su impacto en la aplicación didáctica docente : el caso de los fraseologismos en ruso
/
Ramírez Rodríguez, Pablo
(Universidad Rusa de la Amistad de los Pueblos)
En las últimas décadas, dados los avances tecnológicos fruto de la globalización, las humanidades también se han implicado en el tratamiento del medio ambiente fusionando el papel del lenguaje en el desarrollo y solución de problemas relacionados con el entorno natural de los individuos. [...]
In recent decades, given the technological advances resulting from globalization, the humanities have also been involved in dealing with the environment, integrating the role of language in designing and solving problems related to people's natural environments. [...]
2024 -
10.5565/rev/quaderns.153
Quaderns : revista de traducció
,
Vol. 31 (2024)
, p. 259-277 (Articles)
Registre complet
-
2.
6 p, 250.9 KB
Creació de materials audiovisuals per a assolir els conceptes bàsics de Química
/
Bofill Arasa, Roger
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ;
Sánchez-Martín, María-Jesús
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ;
López-Mesas, Montserrat
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ;
García-Antón, Jordi
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Hem introduït una activitat avaluativa a l'inici de 1r curs en els Graus on es cursa Química per tal d'anivellar els coneixements bàsics de química dels alumnes, els quals realitzen vídeos sobre els temes de química de Batxillerat. [...]
2021
Revista del Congrés Internacional de Docència
,
Núm. 5 (2021)
Registre complet
-
3.
8 p, 132.2 KB
Estris del segle XXI per a instruments del XIX : la cultura material de la ciència de la universitat a la secundària
/
Valentines-Álvarez, Jaume
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
ICT tools can help to develop new pedagogic practices? How? What kind? Which potentialities for the popularization of the material culture of engineering these technologies hold? And for its study and its construction? How we can use the sources and resources of a university heritage web in a high school classroom? How we can use them for breaking disciplinary barriers? These are some of the questions that will arise.
2009 -
10.2436/20.2006.01.129
Actes d'història de la ciència i de la tècnica
,
Vol. 2, Núm. 1 (2009)
, p. 451-458
Registre complet
-
4.
12 p, 661.7 KB
Nuevas metodologías docentes para el aprendizaje activo de la variación lingüística en lengua española
/
Buenafuentes de la Mata, Cristina
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ;
Sánchez Lancis, Carlos Eliseo
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
En este trabajo se expone la incorporación de las TIC a la enseñanza/aprendizaje de la variación diatópica del español en la asignatura "Introducción a la lengua española". Los atlas lingüísticos, los corpus textuales, los diccionarios y las gramáticas informatizados se han convertido en recursos imprescindibles en el aula de lengua española. [...]
This paper describes how ICT can be put to use in the teaching/learning of the diatopic variation of Spanish in the course "Introducción a la lengua española". Linguistic atlases, online corpora, dictionaries and grammars have become an essential part of the resources used in the Spanish language classroom. [...]
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència
,
Núm. 3 (2016)
Registre complet
-
5.
12 p, 645.0 KB
Impacto del aprendizaje con TIC's desde la perspectiva del estudiante : un estudio con una aproximación longitudinal mediante el entorno de organizaciones simuladas
/
Selva Olid, Clara
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Elejabarrieta, Fran
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Navarrete Briansó, Alba
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Martínez González, Maite
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
El estudio se centra en evaluar el impacto en la autopercepción de aprendizaje de los y las estudiantes respecto a la herramienta TIC e. OS. Esta herramienta se creó en 2004 a partir del proyecto de Mejora de la Calidad Docente (MQD) 'Diseño y aplicación de una plataforma digital para la mejora de los aprendizajes del estudiantado' con la finalidad de fomentar la autonomía del y la estudiante. [...]
The study focuses on evaluating the impact on the perception of student learning about ICT e. OS tool. It was created in 2004 from the project of the Educational Quality Improvement (MQD) 'Design and implementation of a digital platform for improving learning of students' in order to improve student autonomy. [...]
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència
,
Núm. 3 (2016)
Registre complet
-
6.
18 p, 992.8 KB
Las competencias TIC de los profesores de posgrado en la Universidad de La Sabana : la mirada de sus estudiantes
/
Sánchez Duarte, Mónica Marcela
;
Navío Gámez, Antonio
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente escrito, muestra los resultados de un estudio de caso realizado en la Universidad de La Sabana (Colombia), que se fijó como objetivo identificar aquellos recursos y herramientas que proveen las Tecnologías de la Información y Comunicación -TIC- y que son de mayor uso por los profesores, desde la voz de los estudiantes. [...]
This paper shows the research results of a study case at the University of La Sabana (Colombia). The main objective was to identifiy identify those resources and tools of ICTs in six master programs, according to the students perspective. [...]
2018 -
10.6018/riite/2018/336511
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa
,
Num. 5 (Diciembre 2018)
, p. 84-101
Registre complet
-
7.
8 p, 113.9 KB
Consumo de TIC y Subjetividades Emergentes : ¿Problemas nuevos?
/
Gil-Juárez, Adriana
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Vall-llovera, Montse
(Universitat Oberta de Catalunya) ;
Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel
(Universitat Autònoma de Barcelona.) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca d'Estudis Socials en Ciència i Tecnologia - GESCIT
En este artículo proponemos una re-lectura e interpretación de los procesos de subjetivación subyacentes a las formas de relación, construcción de identidad y socialización, con el objetivo de desproblematizar las relaciones de las personas con las TIC y entre las personas a través de las TIC. [...]
In this article we propose a re-reading and a re-interpretation of subjectivation processes which underlie the forms of relationship, identity construction and socialization. Our main goal is to unproblematize the relationships between people and ICT and between people through ICT. [...]
2010 -
10.5093/in2010v19n1a4
Psychosocial Intervention
,
Vol. 19 Núm. 1 (2010)
, p. 19-26
Registre complet
-
8.
6 p, 25.8 KB
La interpretación de los jóvenes sobre sus prácticas tecnológicas
/
Vall-llovera, Montse
(Universitat Oberta de Catalunya) ;
Gil-Juárez, Adriana
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Partiendo de las narraciones que los jóvenes realizaron de sus prácticas de ocio mediadas por las tecnologías de la información y la comunicación (TIC), y de su valoración sobre los usos y apropiaciones que hacían de ellas en cibercafés de la ciudad de Barcelona, en este artículo se reflexiona acerca de cómo los jóvenes significaban la tecnología y cuáles eran sus propios discursos en torno a la misma. [...]
By using the narratives that young people provided regarding their ICT-mediated leisure habits and their assesment of the uses and appropiations they made of ICTs at the coffee bar at the city of Barcelona, in this paper reflects on how young people meant the technology and which were their own discourses about of ICTs. [...]
2010
Revista argentina de estudios de juventud
, Núm. 3 (2010)
Registre complet
-
9.
27 p, 465.9 KB
Comunicación y usos sociales de las TIC : el caso de los telecentros
/
Escobar Sarria, Jorge Mauricio
(Universidad Autónoma de Occidente (Colòmbia))
La lección propone una reflexión teórica y conceptual alrededor de las diversas perspectivas de la comunicación y los usos, prácticas y apropiación social de las tecnologías. Plantea los enfoques en discusión sobre las TIC para el desarrollo desde los paradigmas clásicos, discursos emergentes, nociones alternativas del desarrollo y la configuración de algunas experiencias situadas que facilitan una comprensión crítica del cambio social y los procesos de apropiación social de las tecnologías, que implican la capacidad de utilizarse/adecuarse en las comunidades de acuerdo con sus propios significados, intereses, necesidades y formas de percibir la realidad que los rodea.
2022
Lecciones del Portal de la Comunicación
,
(4 Octubre 2022)
Registre complet
-
10.
7 p, 183.8 KB
Editors' Note : Reconceptualising ICTs in foreign language teaching and learning
/
Bellés-Calvera, Lucía
(Universitat de València) ;
Martínez-Hernández, Ana-Isabel
(Universitat Jaume I)
This special issue intends to highlight the relevant role of ICTs in language education. In that regard, this monograph brings together contributions that take a closer look at the use of technology in the foreign language classroom in the higher education context. [...]
Aquest número especial pretén destacar la rellevància de les TIC a l'ensenyament de llengües. En aquest sentit, aquest volum monogràfic reuneix contribucions que aprofundeixen l'ús de la tecnologia a l'aula de llengua estrangera en el context de l'educació superior. [...]
Este número especial pretende destacar la relevancia de las TIC en la enseñanza de idiomas. En ese sentido, este volumen monográfico reúne contribuciones que profundizan en el uso de la tecnología en el aula de lengua extranjera en el contexto de la educación superior. [...]
Ce numéro spécial vise à mettre en évidence la pertinence des TIC dans l'enseignement des langues. En ce sens, ce volume monographique rassemble des contributions qui approfondissent l'utilisation de la technologie dans la classe de langues étrangères dans le contexte de l'enseignement supérieur. [...]
2023 -
10.5565/rev/jtl3.1290
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
,
Vol. 16 Núm. 3 (2023)
, p. e1290 (Editors' Note)
Registre complet
-
Articles :
257
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
7
registres trobats
1.
9 p, 531.7 KB
Aportación del Moodle-UAB en la evaluación del estudiante universitario : reflexiones desde la práxis docente
/
Fuentes Agustí, Marta
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Valdivia, Paloma
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El Moodle-UAB el curso 2017-18 ha pasado a ser el único entorno elegido por la institución como plataforma informática de uso docente que proporciona un entorno virtual de aprendizaje para dar soporte a los estudios presenciales y vehicular los estudios no presenciales. [...]
2018
Innovagogia: Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa
,
IV
: 2018
Registre complet
-
2.
3 p, 24.2 KB
Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC
/
Grimalt-Álvaro, Carme
(Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Herreras Blanco, Luisa
(Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química
. Barcelona,
:
2015
Registre complet
-
3.
20 p, 352.4 KB
AVT-LP (Audiovisual Translation Learning Platform) : innovación docente al servicio de la formació autónoma en traducción audiovisual
/
Arumí Ribas, Marta
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ;
Carrabina Bordoll, Jordi
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Matamala, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ;
Mesa Lao, Bartolomé
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
;
Orero, Pilar
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ;
Serrano García, Javier,
1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Prototips i Solucions Hardware-Software)
En este artículo se presenta el proyecto de mejora de la calidad docente "Multimedia Mining System for AVT" (2008MQD000014), financiado por el Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, y desarrollado en la Universitat Autònoma de Barcelona en el bienio 2008-2010. [...]
This article aims to present the project "Multimedia Mining System for AVT" (2008MQD000014), financed by "Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya" and developed at the Universitat Autònoma de Barcelona from 2008 till 2010. [...]
2010
Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació
. Barcelona, 6es : 2010
Registre complet
-
4.
3 p, 17.7 KB
Geografia i TIC en anglès
/
Florit Ballester, Carme
(Escola Santa Anna de Premià de Dalt) ;
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL
(2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education
, 2012, p. 198-200
Registre complet
-
5.
10 p, 598.0 KB
Metodologías docentes basadas en las TIC y orientadas al autoaprendizaje en asignaturas con un elevado contenido iconográfico en la licenciatura de veterinària de la UAB
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Castellà Espuny, Joaquim
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Franch, Jordi
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ;
López Béjar, Manel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
;
Marco Valle, Alberto
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
La adaptación de los estudios universitarios al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) pretende conseguir un nuevo modelo educativo basado en el aprendizaje activo del estudiante. En este sentido, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) pueden desempeñar un papel importante en la renovación de la metodología docente, y muy especialmente en asignaturas donde la carga iconográfica es fundamental, tal como ocurre en las Ciencias morfológicas y en algunas materias clínicas. [...]
The adaptation of undergraduate studies to the European Higher Education Area (EHEA) tries to develop a new educational model based on the active-learning role of the student. The aplication on higher education of Information and Communication Technologies may be an important tool for improving the present teaching methods, especially in subjects based on a high iconographical content, such as morphological sciences and some clinician subjects. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB
, 4es : 2007
Registre complet
-
6.
10 p, 154.2 KB
L'ús de les carpetes d'aprenentatge virtuals (cavi) en cinc assignatures de cinc departaments a la UAB. Primeres aproximacions d'una innovació docent
/
Segura Aliaga, Dídac
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ;
Fuentes Agustí, Marta
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
González-Monfort, Neus
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Jiménez Pelayo, Javier
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
;
Oliver del Olmo, Sònia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
La comunicació parteix d'un projecte d'innovació docent on es troben involucrats professors de la UAB de diferents àrees de coneixement i interessats per les carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) a l'educació superior (més conegudes com a e-portfolio de l'estudiant). [...]
This communication results from a teaching innovation project, in which professors from different fields of knowledge in the UAB (Barcelona Autonomous University), share their interest in electronic learning portfolios within Higher Education, also called student's e-portfolio. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB
, 4es : 2007
Registre complet
-
7.
7 p, 56.5 KB
Les TIC com a instruments de suport dels docents universitaris en el marc de la implantació dels crèdits ECTS
/
Marqués Graells, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Bosco, Alejandra
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Dorado Perea, Carles
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Santiveri Papiol, Noemí
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
;
Universitat Autònoma de Barcelona
En aquest document es presenten els resultats de diversos seminaris que s'han realitzat al llarg del curs 2005-2006 a la Facultat d'Educació amb un doble objectiu: a. - En el marc dels canvis de metodologies docents que comporta la implantació dels crèdits ECTS, identificar les aportacions que poden fer les TIC a les activitats d'ensenyament i aprenentatge que realitzen els professors i estudiants universitaris. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent
, 3a : 2006
Registre complet
-
Llibres i col·leccions
6
registres trobats
1.
17 p, 190.3 KB
Fuentes de información y usos de Internet para la salud en Puerto Rico
/
de la Cruz-Cuebas, Iván
(Universidad de Puerto Rico)
Este artículo discute una investigación que identificó los usos y las prácticas sociales que los ciudadanos de Puerto Rico realizan a través de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), especialmente Internet, en relación con su salud; así como su impacto en la salud y la relación médico-paciente.
Bellatera : Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació, 2020
Comunicación y Salud en América Latina : contribuciones al campo
,
2020,
p. 139-155
Registre complet
-
2.
427 p, 5.0 MB
Comunicación y Salud en América Latina : contribuciones al campo
/
Petracci, Mónica,
coord. ;
García González, Janet,
coord. ;
Farías Ochoa, Alberto
(Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo) ;
LLulluy, Miguel Ramón
(Universidad Nacional del Centro del Perú)
;
Cuberli, Milca
(Universidad de Buenos Aires) ;
Arrossi, Silvina
(Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas) ;
Petracci, Mónica
(Universidad de Buenos Aires) ;
Rodríguez Zoya, Paula
(Universidad de Buenos Aires) ;
Bastos, Aline
(Universidade Federal de Minas Gerais) ;
Ponce de León Villafuerte, Sonia
(Centro de Inmunología Molecular) ;
Ferrán Fernández, Yamilé
(Universidad de La Habana) ;
Souza Araújo, Nadja Maria
;
Soares de Araujo, Inesita
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Bezerra Santos, Silvia
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Soares de Araujo, Inesita
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Muñoz Zapata, Doris Elena
(Universidad Pontificia Bolivariana) ;
Marín-Ochoa, Beatriz-Elena
(Universidad Pontificia Bolivariana) ;
Barrientos Gómez, Juan Guillermo
(Universidad Pontificia Bolivariana) ;
García González, Janet
(Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic)) ;
Mendoza Longoria, Lilia Maricela
(Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic)) ;
de la Cruz-Cuebas, Iván
(Universidad de Puerto Rico) ;
Albardonedo, Valeria
(Universidad Nacional del Comahue) ;
Passerino, Leila
(Instituto de Investigaciones Gino Germani) ;
Albardonedo, Valeria
(Universidad Nacional del Comahue) ;
Montero-Liberona, Claudia Alicia
(Pontificia Universidad Católica de Chile) ;
Montero Lagos, Patricio Benjamín
(Universidad de Santiago de Chile) ;
Guadarrama Rico, Luis Alfonso
(Universidad Autónoma del Estado de México) ;
Zermeño Espinosa, M. Elena
(Universidad Autónoma de Baja California) ;
Villegas Morán, Elsa del Carmen
(Universidad Autónoma de Baja California) ;
Martínez Partida, Jorge Alejandro
(Universidad Autónoma de Baja California) ;
Pampolha Arruda, Andréa Maria
;
Soares de Araujo, Inesita
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Terrón Blanco, José Luis
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cruz, Elina María
(Fundación Global Democracia y Desarrollo) ;
Cardoso, Janine
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Gibaldi Vaz, Paulo Roberto
(Universidade Federal do Rio de Janeiro) ;
Ribeiro da Silva, Hugo Fanton
(Universidade de São Paulo) ;
França Junior, Ivan
(Universidade de São Paulo) ;
de Azevedo Silva Júnior, Aluízio
(Universidade Estadual de Mato Grosso) ;
Soares de Araujo, Inesita
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
de Oliveira Costa, Mariella Silva
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Lerner, Kátia
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Soares de Araujo, Inesita
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Aguiar, Raquel
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Protasio, João Verani
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Asociación Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación. Equipo coordinador GT 5 Comunicación y Salud / Comunicação e Saúde
Los objetivos de esta compilación son académicos e institucionales. Apuntan al fortalecimiento y visibilidad del campo Comunicación y Salud, del Grupo de Trabajo (GT) en Comunicación y Salud de la Asociación Latinoamericana de Investigadores en Comunicación (ALAIC) y de las relaciones entre los y las investigadores de la región. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2020 (
eBooks de l'InCom-UAB ; 21
)
Registre complet
-
3.
7 p, 495.2 KB
La UAB i les TIC
/
Pascual de Sans, Ramon
1942- (Pascual de Sans) (Institut de Física d'Altes Energies) ;
Ripoll Aracil, Ana
(Ana) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius)
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2018
L'audàcia del coneixement : 50 anys UAB
. Bellaterra,
2018,
p. 173-179
Registre complet
-
4.
10 p, 80.9 KB
Millora de la metodologia docent i de l'avaluació de l'aprenentatge en l'assignatura Llatí i Cultura Clàssica
/
Puigvert i Planagumà, Gemma
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
L'objectiu del present treball és oferir a la comunitat universitària el resultat de dos anys de recerca en humanitats. Es desenvolupa una web que inclou continguts teòrics, materials audiovisuals, bateries de preguntes d'autocorrecció, etc. [...]
El objetivo del presente trabajo es ofrecer a la comunidad universitaria el resultado de dos años de investigación en humanidades. Se desarrolla una web que incluye contenidos teóricos, materiales audiovisuales, baterías de preguntas de autocorrección, etc. [...]
The goal of this study is to offer the university community the outcome of two years of research in the Humanities. A website is being developed that includes theoretical contents, audiovisual materials, batteries of self-correcting questions and more. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES)
, 2008, p. 237-246
4 documents
Registre complet
-
5.
8 p, 69.0 KB
Acció directa per millorar les condicions d'aprenentatge dels estudiants de primer. Curs de gramàtica descriptiva de l'anglès
/
Curell, Hortènsia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Capdevila i Batet, Montserrat
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Cuartero Torres, Néstor
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Llinàs i Grau, Mireia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Aquest projecte té com a objectiu principal millorar les condicions d'aprenentatge dels estudiants de dues assignatures troncals de primer curs de la titulació de Filologia Anglesa, Llengua Anglesa: Gramàtica Descriptiva I i Llengua Anglesa: Gramàtica Descriptiva II. [...]
Este proyecto tiene como objetivo principal mejorar las condiciones de aprendizaje de los estudiantes de dos asignaturas troncales de primer curso de la titulación de Filología Inglesa: Lengua Inglesa: Gramática Descriptiva I y Lengua Inglesa: Gramática Descriptiva II. [...]
The primary goal of this project is to improve the learning conditions of students in two core courses in the first year of the degree programme in English Language and Literature, English Language: Descriptive Grammar I and II. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES)
, 2008, p. 197-204
4 documents
Registre complet
-
6.
14 p, 89.6 KB
La didàctica en un entorn virtual interuniversitari : experimentació d'ECTS basada en TIC
/
Tejada Fernández, José
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Jurado de los Santos, Pedro
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Navío Gámez, Antonio
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Ruiz, Carmen
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
;
Mas Torelló, Óscar
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Ferrández Lafuente, Elena
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Pío González, Ángel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Jiménez, José Miguel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Fandos Igado, Manuel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el context actual de desenvolupament tecnològic i de construcció de l'espai europeu d'educació superior emergeixen les necessitats d'adaptació a les noves exigències de treball didàctic d'estratègies propiciades pel mateix sistema de crèdits (ECTS). [...]
En el contexto actual de desarrollo tecnológico y de construcción del Espacio Europeo de Educación Superior emergen las necesidades de adaptación a las nuevas exigencias de trabajo didáctico de estrategias propiciadas por el propio sistema de créditos (ECTS). [...]
In today's environment of technological development and the construction of the European Higher Education Area, new needs are emerging to adapt to the new demands of teaching using strategies being promoted by the credit system (ECTS). [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES)
, 2008, p. 149-162
3 documents
Registre complet
-
Documents de recerca
28
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
61 p, 601.9 KB
La lucha contra la violencia en línea : un estudio crítico de los delitos introducidos por la LOPIVI en el ámbito digital
/
Romaní Ormaechea, Irene
;
Rodriguez Puerta, Ma. José,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Dret
L'impacte de les noves tecnologies en la nostra societat ha estat indubtablement positiu en molts aspectes, però també ha generat perills i amenaces especialment per als grups més vulnerables. El dret ha intentat abastar aquestes noves problemàtiques mitjançant la creació de nous tipus penals, com el 143 bis, 156 ter i 361 bis del Codi Penal, introduïts per la Llei Orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.
El impacto de las nuevas tecnologías en nuestra sociedad ha sido indudablemente positivo en muchos aspectos, pero también ha generado peligros y amenazas especialmente para los grupos más vulnerables. [...]
The impact of new technologies on our society has undoubtedly been positive in many ways, but it has also generated dangers and threats, especially for the most vulnerable groups. The legal system has attempted to address these new issues by creating new criminal offenses, such as articles 143 bis, 156 ter, and 361 bis of the Penal Code, introduced by Organic Law 8/2021 of June 4, which aim to protect society from technology-related criminal conduct.
2023
Grau en Criminologia i Grau en Dret
[
1411
]
Registre complet
-
2.
26 p, 332.0 KB
Las Nuevas tecnologías como herramientas favorecedoras del proceso de Enseñanza-Aprendizaje universitario
/
Fernández Caballero, Zuley
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Fernández Caballero, Zuyen
(Universidad de Sancti Spiritus (Cuba))
Las TIC, las redes sociales o la Inteligencia Artificial, entre otras herramientas digitales, están transformando el aprendizaje universitario a la par que revelan nuevos desafíos para el proceso de enseñanza-aprendizaje. [...]
2023
Registre complet
-
3.
8 p, 1.1 MB
Tic tac toe amb intel·ligència artificial
/
Morales Soto, Rubén
;
Pedret Ferré, Carles,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El tres en ratlla és el joc seleccionat per poder aplicar els coneixements i tecnologies apreses al llarg del grau. Aquest projecte parteix d'un anterior en el qual es va desenvolupar un robot capaç de moure les peces del joc amb moviments provocats de forma manual. [...]
El tres en raya es el juego seleccionado para poder aplicar los conocimientos y tecnologías aprendidas a lo largo del grado. Este proyecto parte de uno anterior en el cual se había desarrollado un robot capaz de mover las piezas del juego con movimientos provocados de forma manual. [...]
Tic tac toe is the selected game to apply the knowledge and tecnologies learned trhough the degree. This project comes from a previous one in which was developed a robot able to move game pieces with manual movements. [...]
2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles
[
1395
]
Registre complet
-
4.
13 p, 987.6 KB
NLP a les Aules
/
Prats Gili, Gerard
;
Lladós, Josep,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte busca analitzar l'estat d'art de les eines de processament de llenguatge natural en l'actualitat, i analitzar el paper que han tingut les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el sector educatiu des d'un punt de vista tècnic i filosòfic. [...]
Este proyecto busca analizar el Estado del Arte de las herramientas de Procesamiento de Lenguaje Natural (NLP), y examinar el papel que las Tecnologías de la Información y la Comunicación han tenido en el sector educativo desde una perspectiva técnica y filosófica. [...]
This project seeks to analyze the State of the Art of Natural Language Processing (NLP) tools, and to examine the role that Information and Communication Technologies have had in the educational sector from a technical and philosophical perspective. [...]
2023
Enginyeria Informàtica
[
958
]
Registre complet
-
5.
170 p, 4.0 MB
Impacto del e-Tourism en España y México : estudio comparativo de la aplicación de las TIC en las empresas del sector turístico
/
Martínez Almuina, Laura Lizbeth
;
Llonch i Andreu, Joan,
dir.
El turisme és una activitat socioeconòmica rica i variada que impregna la nostra societat global. El turisme digital és el suport digital de l'experiència turística. Aquest suport porta els viatgers a gaudir de diferents tipus d'experiències al llarg del recorregut turístic, podent identificar-se des que neix la inspiració de viatjar, durant l'estada i en tornar al seu origen, generant així una relació de fidelitat després del viatge . [...]
El turismo es una actividad socioeconómica rica y variada que impregna nuestra sociedad global. El turismo digital es el soporte digital de la experiencia turística. Dicho soporte lleva a los viajeros a disfrutar de diferentes tipos de experiencias a lo largo de su recorrido turístico, pudiendo identificarse desde que nace la inspiración de viajar, durante la estancia y al regresar a su origen, generando así una relación de fidelidad después del viaje. [...]
Tourism is a rich and varied socio-economic activity that permeates our global society. Digital tourism is the digital support of the tourism experience. This support leads travelers to enjoy different types of experiences throughout their tourist journey, being able to identify themselves from the moment the inspiration to travel is born, during the stay and upon returning to their origin, thus generating a relationship of loyalty after the trip. [...]
2022
Registre complet
-
6.
238.1 KB
e·Chinese Tools
/
Rovira-Esteva, Sara
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Vargas-Urpi, Mireia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Casas-Tost, Helena
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Paoliello, Antonio
En els darrers anys l'interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. [...]
En los últimos años el interés por aprender chino ha crecido exponencialmente en todo el mundo. Paralelamente, en Internet se ha ido acumulando una gran cantidad de recursos para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas, en general, y del chino, en particular. [...]
In recent years, the interest in learning Chinese has surged globally. Concurrently, the Internet has been accumulating an abundance of resources for the teaching and learning of foreign languages, including Chinese. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 -
10.5565/ddd.uab.cat/259978
3 documents
Registre complet
-
7.
32 p, 483.1 KB
El paper de les TIC en la gestió de les emocions : Experiències d'aïllament social per COVID-19
/
Martí Vicho, Elena
;
Domènech i Argemí, Miquel,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
Des del sorgiment de la pandèmia per COVID-19 les autoritats han imposat nombroses restriccions socials per reduir la incidència de la malaltia. No obstant, els confinaments han fet aflorar altres problemàtiques com l'augment del malestar psicològic generalitzat. [...]
Since the outbreak of the COVID-19 pandemic, authorities from across the globe have imposed numerous social restrictions aimed at reducing the incidence of the disease. However, lockdowns have led to other problems such as increased psychological distress. [...]
2021
Grau en Psicologia
[
1485
]
Registre complet
-
8.
337 p, 3.7 MB
El papel de las tecnologías de la información y la comunicación en la reconstrucción de la educación en países afectados por conflictos armados - El caso de Siria
/
Alfarah, Mirey
;
Bosco Paniagua, Maria Alejandra,
dir.
Des del començament del conflicte a Síria en 2011, més del 45% de la població, dels quals gairebé la meitat són menors d'edat, s'ha vist obligada a desplaçar-se. Pel que, per a una gran part d'aquesta, s'ha interromput l'accés a l'educació. [...]
Desde el comienzo del conflicto en Siria en 2011, más del 45% de la población, de los cuales casi la mitad son menores de edad, se ha visto obligada a desplazarse. Por lo que, para una gran parte de la misma, se ha interrumpido el acceso a la educación. [...]
Since the beginning of the conflict in Syria in 2011, more than 45% of the population, of which almost half are children, has been forced into displacement. Hence, for a large part of the Syrian population, access to education has been interrupted. [...]
2020
Registre complet
-
9.
87 p, 1.1 MB
El uso de las TIC en la enseñanza del chino : una revisión bibliográfica de las publicaciones de acceso abierto
/
Ting, Tang
;
Rovira-Esteva, Sara,
dir. ;
Casas-Tost, Helena
;
Fundació Universitat Autònoma de Barcelona
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca sobre la Traducció entre el Xinès i el Castellà/Català - TXICC
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
El presente trabajo recopila 106 artículos de la Chinese Language Teaching Methodology and Technology y la Journal of Technology and Chinese Language Teaching publicados entre 2010 y 2019. Se utiliza el método de análisis mixto para realizar una revisión bibliográfica. [...]
In this article, we analyze 106 documents related to ICT and Chinese language teaching in the two online journals "Chinese Teaching Methods and Technology" and "Technology and Chinese Teaching" from 2010 to 2019. [...]
本文用文献计量分析法和归纳法,分析了2010年至2019间《汉语教学方法与技术》及《科技与中文教学》两本网络期刊中,与信息通信技术和汉语教学相关的106篇文献,试图明确当前该话题的研究热点,存在问题,及未来发展方向.
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants
[
1398
]
Registre complet
-
10.
96 p, 3.3 MB
Tipología de recursos de las TIC para el aula de chino : clasificación y característica
/
Yingxiang, Li
;
Rovira-Esteva, Sara,
dir. ;
Casas-Tost, Helena
;
Fundació Universitat Autònoma de Barcelona
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca sobre la Traducció entre el Xinès i el Castellà/Català - TXICC
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
Las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) desempeñan actualmente un papel importante en la enseñanza-aprendizaje del chino como lengua extranjera. Sin embargo, los recursos TIC sirven o rinden con eficiencia solo en el caso de que se seleccionen adecuada y razonablemente. [...]
The information and communication technologies (ICT) currently play an important role in the teaching and learning of Chinese as a foreign language. However, ICT resources serve or perform efficiently only if they are properly and reasonably selected. [...]
当前互联网上丰富的信息与通信技术(TIC)资源在对外汉语教育教学中起到了重要作用。然而,使用者们只有选择适合他们的资源,才能使它们发挥有效 作用。对此,本文提出了一个资源分类方案,并贡献了一个开放的,可供使用者们根据自身需求,随时快速地筛选和查找资源的数据库。除此之外,还提供了一些数据库中资源的使用建议.
juny 2020
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants
[
1398
]
Registre complet
-
Documents de recerca :
28
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Materials didàctics
5
registres trobats
1.
238.1 KB
e·Chinese Tools
/
Rovira-Esteva, Sara
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Vargas-Urpi, Mireia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Casas-Tost, Helena
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Paoliello, Antonio
En els darrers anys l'interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. [...]
En los últimos años el interés por aprender chino ha crecido exponencialmente en todo el mundo. Paralelamente, en Internet se ha ido acumulando una gran cantidad de recursos para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas, en general, y del chino, en particular. [...]
In recent years, the interest in learning Chinese has surged globally. Concurrently, the Internet has been accumulating an abundance of resources for the teaching and learning of foreign languages, including Chinese. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 -
10.5565/ddd.uab.cat/259978
3 documents
Registre complet
-
2.
20 p, 2.5 MB
Herramientas y recursos digitales para el docente, el estudiante o el empresario basados en las tecnologías de la información y la comunicación
/
Fuentes Agustí, Marta
En el presente documento se encuentran listadas y clasificadas diversidad de herramientas y recursos digitales basados en las tecnologías de la información y la comunicación idóneos para elaborar informes, cuestionarios, pruebas rápidas, diagramas de flujo, mapas conceptuales, mapas mentales, líneas del tiempo, pictogramas, cómics, presentaciones, animaciones, infografías, podcast, diarios, vídeos, pósters, muros, etc. [...]
2018
Registre complet
-
3.
36 p, 9.4 MB
Els sons que sentim
/
Herreras Blanco, Luisa
;
Olivella Busoms, Josep
Unitat didàctica sobre el so elaborada en el grup de treball DIATIC.
2015 (
DIATIC
)
Registre complet
-
4.
34 p, 9.7 MB
Tot es mou! Unitat didàctica per a l'estudi del moviment
/
Pérez Tudela, Julio D.
;
Espí Oliver, Maria José
;
Cabrero Sagristà, Araceli
Unitat didàctica elaborada per docents del grup DIATIC sobre el moviment.
2015 (
DIATIC
)
Registre complet
-
5.
18 p, 928.1 KB
Entrant... en matèria! Unitat didàctica de propietats de les substàncies i els enllaços
/
Pagès Blancafort, Montserrat
;
Pujol Bosch, Maria Teresa
;
Ribera i Vall, Mª Dolors
Unitat didàctica sobre les propietats dels materials i la seva relació amb l'estructura i els enllaços químics elaborada per docents del grup DIATIC.
2015 (
DIATIC
)
Registre complet
-
Documents gràfics i multimèdia
1
registres trobats
1.
1476x984, 392.9 KB
TSIUC'14 : Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya
/
Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya
La quinzena edició de la Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya (TSIUC), enguany centrada en "Reptes en Big Data a la universitat i la recerca", s'ha celebrat a l'edifici de Rectorat de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2014
Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya
. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès,
15es
: 2014
6 documents
Registre complet
-
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.