1.
|
5 p, 902.2 KB |
Fermenting the future - on the benefits of a bioart collaboration
/
Mattanovich, Diethard (University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna. Department of Biotechnology) ;
Altvater, Martin (University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna. Department of Biotechnology) ;
Ata, Özge (University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna. Department of Biotechnology) ;
Bachleitner, Simone (University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna. Department of Biotechnology)
In this article we explore the intersection of science and art through a collaboration between us scientists and the bioartists Anna Dimitriu and Alex May, focusing on the interface of yeast biotechnology and art. [...]
2024 - 10.1093/femsyr/foae004
FEMS yeast research, Vol. 24 (2024) , art. foae004
|
|
2.
|
16 p, 379.1 KB |
The other side of language, literature, and living : a call to hedge the dying art
/
Panda, Sachidananda (XIM University (Índia))
A written document is no longer treated as a piece of literature; rather, readers' needs have surpassed the limits of traditional expectations, beyond the purview of common scrutiny. A piece of writing has become a stale reminder of the time spent; the recurrent images of everyday life and living, the bread and butter of the populace, their anguish and pain, the contours of traditional moorings, nuances and nemesis, rituals and rebuttals clubbed together have become the choice of the present time. [...] Un documento escrito ya no es tratado simplemente como una obra literaria, al contrario, las necesidades de los autores han superado los límites de las expectatives tradicionales, más allá del alcance del escrutinio común. [...]
2024 - 10.5565/rev/indialogs.255
Indialogs : Spanish journal of India studies, Vol. 11 (2024) , p. 103-118 (Articles)
|
|
3.
|
|
4.
|
24 p, 347.0 KB |
Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education
/
Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))
In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. [...] En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. [...] En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. [...] Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1294
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles)
|
|
5.
|
9 p, 119.9 KB |
La ciència, la filosofia i l'art: nota sobre «¿Què ens fa humans?», de Salvador Macip (2022)
/
Llobera, Ignasi
Al llibre ¿Què ens fa humans? (2022), Salvador Macip explora la pregunta del títol a través d'un diàleg fructífer entre la ciència i la filosofia. Ara bé, Macip diu que no està interessat en tota la filosofia, sinó només en «la part de la filosofia que ha aplicat el mètode científic » (p. [...] In the book ¿Què ens fa humans? [What makes us human?] (2022), Salvador Macip explores the question in the title through a fruitful dialogue between science and philosophy. However, Macip says that he is not interested in all philosophy, but only in "the part of philosophy that has applied the scientific method" (p. [...] En el libro ¿Què ens fa humans? (¿Qué nos hace humanos?) (2022), Salvador Macip explora la pregunta del título a través de un diálogo fructífero entre la ciencia y la filosofía. Ahora bien, Macip dice que no está interesado en toda la filosofía, sino solo en «la parte de la filosofía que ha aplicado el método científico» (p. [...]
2024 - 10.5565/rev/enrahonar.1477
Enrahonar, Vol. 72 (2024) , p. 169-177 (Notes bibliogràfiques)
|
|
6.
|
23 p, 3.4 MB |
Portadas de videojuegos como elementos artísticos usados para consumo, ejemplos en la década de 1980
/
Rodríguez Herrejón, Guillermo Fernando (Universidad Nacional Autónoma de México)
Desde hace varias décadas los videojuegos han sido caracterizados como nuevas formas de arte y, al mismo tiempo, son importantes elementos de consumo de masas, al crear una industria sumamente exitosa con millones de fanáticos alrededor del mundo. [...] For several decades, video games have been characterized as new forms of art and, at the same time, they are important elements of mass consumption, creating a highly successful industry with millions of fans around the world. [...]
2024 - 10.5565/rev/athenea.3404
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 24 Núm. 1 (2024) , p. e3404 (Artículos)
|
|
7.
|
17 p, 684.3 KB |
Collaboration between schools and museums for inclusive cultural education : Findings from the INARTdis-project
/
Gigerl, Monika (University College of Teacher Education Styria) ;
Petrinska-Labudovikj, Rozita (Association for Promotion of Education, Culture, and Sport "Education for All") ;
Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Rojas-Pernia, Susana (Universidad de Cantabria) ;
Tragatschnig, Ulrich (University College of Teacher Education Styria) ;
Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The increasing heterogeneity in our communities is a reality and a foundational element of modern societies. This article deals with different aspects of political, social and cultural participation, processes of integration and inclusion. [...]
2022 - 10.3389/feduc.2022.979260
Frontiers in Education, Vol. 7 (2022) , p. 1-17
|
|
8.
|
13 p, 452.5 KB |
#vivas : trayectorias performáticas del archivo en la era digital
/
Álvarez, Guadalupe (Universidad Nacional de Tres de Febrero (Argentina)) ;
Cortés, Maximiliano ;
Paz, Micaela Flavia
Semióticamente, archivar significa volver a enunciar, restituir una materialidad e inscribirla en un punto de tensión entre lo enunciativo y lo temporal. La restitución es un acto de preservación, pero también de destrucción. [...] Semiotically, archiving means re-enunciating, restoring a materiality and inscribing it at a point of tension between the enunciative and the temporal. The restitution is an act of preservation, but also of destruction. [...]
2023 - 10.35659/designis.i39p203-215
DeSignis, Núm. 39 (2023) , p. 203-215
|
|
9.
|
4 p, 432.3 KB |
Club de Directores Creativos de Europa
/
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Es dona notícia de la celebració a Barcelona de la 32ª edició dels Premis Art Directors Club of Europe · ADCE. Aquesta organització treballa en el camp de la creativitat, la direcció d'art, el disseny i la publicitat. [...] News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...] Se da noticia de la celebración en Barcelona de la 32ª edición de los Premios Art Directors Club of Europe · ADCE. Esta organización trabaja en el campo de la creatividad, la dirección de arte, el diseño y la publicidad. [...] News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]
2024 - 10.5565/rev/qp.399
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 37-39 (Reseñas)
|
|
10.
|
26 p, 214.0 KB |
Hacia una cartografía teórica de la soledad : una revisión de los acercamientos teóricos a la soledad
/
Barrio Formoso, Óscar (Universidad Complutense de Madrid)
El fenómeno de la soledad se está convirtiendo, cada vez más, en un problema amplio y relevante de las sociedades contemporáneas. En consecuencia, son muchas las investigaciones que abordan esta realidad, como numerosas son también las intervenciones que tratan de hacerle frente, en especial tras la pandemia provocada por la COVID-19. [...] El fenomen de la solitud està esdevenint, cada vegada més, un problema ampli i rellevant de les societats contemporànies. En conseqüència, són moltes les recerques que aborden aquesta realitat, com també són nombroses les intervencions que tracten de fer-hi front, especialment després de la pandèmia provocada per la COVID-19. [...] The phenomenon of loneliness is increasingly characterized as a widespread and relevant problem in contemporary societies. As a result, many studies as well as numerous interventions have attempted to address this reality, especially after the COVID-19 pandemic. [...]
2024 - 10.5565/rev/papers.3207
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 1 (2024) , p. e3207 (Artículos)
|
|