1.
|
7.8 MB |
Estudio sobre la transferibilidad del modelo de patrones de aprendizaje de Jan Vermunt : Exploración en distintos territorios y ámbitos educativos
/
Ciraso Calí, Anna ;
Quesada Pallarès, Carla, dir. ;
Martinez Fernandez, José Reinaldo, dir.
El model de patrons d'aprenentatge (Vermunt, 1998) indaga en la comprensió dels processos d'aprenentatge a partir de la identificació de concepcions, orientació motivacional, estratègies de regulació i de processament. [...] El modelo de patrones de aprendizaje (Vermunt, 1998) indaga en la comprensión de los procesos de aprendizaje a partir de la identificación de concepciones, orientación motivacional, estrategias de regulación y de procesamiento. [...] The model of learning patterns (Vermunt, 1998) seeks to understand learning processes through an identification of conceptions, motivations, regulation and processing strategies. According to the combinations of the categories of the aforementioned components, four patterns are theorised: meaning-directed (MD), application-directed (AD), reproduction-directed (RD) and undirected (UD). [...]
2023
|
|
2.
|
42 p, 3.6 MB |
Informe de Comunidad : Ciutat Vella (Barcelona)
/
Llena Berñe, Asun (Universitat de Barcelona) ;
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Martínez Chito, Lucas Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Núñez, Héctor (Universitat de Barcelona) ;
Gómez, Miquel (Universitat de Barcelona) ;
Fabra, Nuria (Universitat de Barcelona) ;
Vila, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
El presente documento forma parte del «Proyecto HEBE. El empoderamiento de los jóvenes en la comunidad. Análisis de casos a partir de tres comunidades (HEBE-III)» y es la continuación de la línea de investigación iniciada en 2010 con el proyecto «La evaluación participativa de acciones comunitarias como metodología de aprendizaje para el empoderamiento personal y comunitario» (EDU2010-15122). [...]
2024
|
|
3.
|
8 p, 547.5 KB |
INTERSTICE. Research on the peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Careta Plans, Arnau, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Forastello, Ana María, col. ;
Halle, Kristen, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita, col. ;
Mas Parera, Maite, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Peris Morancho, Pere, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
4.
|
8 p, 52.2 MB |
INTERSTICE. Training course for Education students
/
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura ;
Dybwik, Siri ;
Halle, Kristen ;
Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita ;
Panciroli, Chiara ;
Russo, Veronica ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
5.
|
70 p, 54.7 MB |
INTERSTICE : Artists, Children and Educators. Teachers in moviment. Peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Halle, Kristen ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Macuda, Anita, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
laSala. Centre de creació d'Arts per a les famílies (Sabadell), coord ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
2 documents
|
|
6.
|
|
7.
|
16 p, 370.0 KB |
Los factores de eficacia de la formación en centros de trabajo. Evaluación de la FCT en Barcelona
/
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'investigació "Eficàcia de la Formació" (EFI)) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La formación en centros de trabajo (FCT) es clave en la formación profesional (FP) para el desarrollo competencial de los estudiantes en un puesto de trabajo real. El objetivo es evaluar la eficacia de la FCT mediante la medición de los factores que influyen en ella. [...] Workplace Learning (WL) is key in VET to develop students' skills in a real placement. The aim is to evaluate the effectiveness of WL through the measurement of the factors that influence it. A questionnaire composed of 57 items was administered to a representative sample of 1,174 VET students in Barcelona area. [...]
2019
|
|
8.
|
19 p, 1.3 MB |
Project Handbook : INTERSTICE, encounters between artists, children and educators
/
París Romia, Gemma ;
Blanch Gelabert, Sílvia ;
Ciraso Calí, Anna ;
INTERSTICE Project
This is the INTERSTICE project's Handbook. The INTERSTICE project aims to influence the learning outcomes of university students of the Early Childhood and Primary Education degree, by incorporating innovative experiences that intertwine art and education through collaborative learning between students, artists, teachers and children. [...]
Bellaterra, 2021
|
|
9.
|
|
10.
|
6 p, 274.6 KB |
Factores para la evaluación indirecta de la transferencia - FET
/
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ;
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE)
En los últimos años, la investigación del grupo EFI-GIPE, de la Universidad Autónoma de Barcelona, se ha centrado en evaluar la transferencia de la formación de forma indirecta (Pineda, Quesada, y Ciraso, 2011; Quesada, 2012). [...]
2020
|
|