Ciències

Ciències Encontrados 5 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
5 p, 263.8 KB Sistematitzant l'aprenentatge d'habilitats argumentatives : el debat virtual a Secundària, una eina didàctica i inclusiva / Ganzer Justicia, Laura (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació)
Els i les alumnes es troben i es trobaran en situacions on s'ha de reflexionar i decidir sobre qüestions d'àmbit científic que afecten el seu dia a dia i al conjunt de la societat. Per tant, l'alfabetització científica en tota la seva amplitud competencial es fa indispensable per prendre decisions ben fonamentades. [...]
Students often deal with situations that require them to reflect and to make decisions around scientific field questions that will affect them (as well as society, as a whole) in their daily lives. For this reason, scientific literacy becomes indispensable in order to make well substantiated decisions. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.414
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 2-6 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
8 p, 472.3 KB Proposta didàctica per a l'anàlisi de fosfats en aigües / Olivella Costa, Àngels (INS Baix Empordà (Palafrugell)) ; Martínez, Liliu (INS Baix Empordà (Palafrugell)) ; Morales, Maya (INS Baix Empordà (Palafrugell)) ; Talhi, Salma (INS Baix Empordà (Palafrugell))
El fosfat és un nutrient imprescindible per a la producció primària, igual que els nitrats, tot i que sovint és menys abundant i més limitant. Però, com tot paràmetre, si supera unes concentracions determinades es converteix en un risc de contaminació pel medi natural. [...]
Phosphate, as nitrates, is an essential nutrient for primary production, although it is often less abundant and more limiting. However, like any parameter, if it exceeds certain concentrations, it becomes an environmental risk by causing eutrophication (excess of nutrients, mainly nitrogen and phosphorus). [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.416
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 7-14 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
7 p, 529.4 KB Lleis dels gasos i submarinisme : proposta didàctica per a l'estudi de la Llei de Boyle-Mariotte a partir de la investigació i l'aplicació al submarinisme / Sempere Serrano, Núria (IES Lluís Simarro Lacabra (Xàtiva))
Les lleis dels gasos ideals són un contingut bàsic de l'assignatura de Física i Química en l'ESO i que, pel seu caràcter experimental, poden ser un bon punt de partida per desenvolupar una pràctica investigadora dins del marc del model cinètic-molecular. [...]
Ideal gases' laws are essential content within the subjects of Physics and Chemistry in Compulsory Secondary Education. Particularly, since its experimental nature makes them a good starting point to develop a research activity in the framework of the kinetic molecular model. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.417
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 15-21 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
8 p, 232.0 KB Fem el que diem que fem? : Aula de ciències amb perspectiva de gènere / Ramis Pérez, Elena ; Pipitone, Maria Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La desigualtat de gènere a les ciències, tant a les aules com a l'ocupació és un tema que actualment,se'n comença a parlar més i cada cop es veu més la necessitat de fer un canvi. Partint d'una societatandrocèntrica, on la dona ha estat (o està) exclosa, on l'educació està basada en un model masculí i lesviolències de gènere es continuen perpetuant a l'aula, en aquest treball s'analitzen diverses entrevistes adiferents docents per observar la perspectiva que tenen respecte el gènere i com s'ha de treballar a l'aula. [...]
Gender inequality in science, both in classrooms and in the employment field, is a subject that is currently getting in the spotlight, showing that change needs to be done. Starting from an androcentric society, where women have been (or are) excluded, where education is based on a male model and gender violence are still perpetuated in the classrooms, this paper analyzes several interviews with different teachers to observe their take on gender perspective and how it should be treated in the classrooms. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.419
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 22-28 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
12 p, 785.4 KB L'educació per al nou paradigma energètic i climàtic / Riba i Romeva, Carles (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Pujol Soler, Jordi
Davant de la greu crisi energètica i climàtica d'origen antropològic en què estem entrant, el present article posa de relleu la gran responsabilitat del sistema educatiu en la preparació de les futures generacions per a un nou paradigma, de forma que puguin ser conscients i participar del debat social sobre la transició energètica i disposar d'informació suficient per anar-se formant un criteri propi. [...]
In the face of the severe climate and energy crisis of anthropological origin we are entering, this article highlights the great responsibility of the education system on preparing the future generations for a new paradigm, so that they can be aware and participate in the social debate on the energy transition and so they can have enough information to form their own criteria. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.422
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 29-40 (Ciència oberta al món)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.