Ciències

Ciències 9 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
13 p, 648.3 KB Proposta d'activitat indagatòria basada en les rutines de pensament : adaptació a cada cicle d'Educació Primària / Almira-López, Patricia (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Bioquímica i Biotecnologia) ; Valls Bautista, Cristina (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Bioquímica i Biotecnologia)
L'alfabetització científica és un dels reptes de l'educació, però també ho és el desenvolupament d'habilitats de pensament crític i resolució de problemes. Per donar resposta a aquestes necessitats és important planificar les activitats de ciències de manera que l'alumnat aprengui ciències fent ciències partintdel que ja sap i a través del procés indagatiu. [...]
Scientific literacy is one of the challenges of education, but so is the development of critical thinking and problem-solving skills. In this sense, it is important to plan science activities so that the students learn science by doing science from a perspective of thier prior knowledgeand through the inquryprocess. [...]
La alfabetización científica es uno de los retos de la educación pero también lo es el desarrollo de habilidades de pensamiento crítico y resolución de problemas. Para dar respuesta a estas necesidades es importante planificar las actividades de ciencias de forma que el alumnado aprenda ciencias haciendo ciencias partiendo de lo que ya sabe y a través del proceso indagativo. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.471
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 2-14 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
12 p, 401.0 KB ProuNIMBY, una experiència d'ABP en el marc de les STEM amb valors a Secundària / Boixader Subirana, Jordi (Institut de Navarcles) ; Camprubí Cirera, Roger (Institut de Navarcles)
En el present article es descriu ProuNIMBY una seqüència d'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) dissenyada per aplicar continguts curriculars de Física i Química i Tecnologia a la sensibilització d'un problema social i que també afecta el dia a dia de l'institut: la generació evitable de residus. [...]
This article describes ProuNIMBY, a Project Based Learning (PBL) sequence designed to apply curricular contents of Physics and Chemistry and Technology to the awareness of a social problem and which also affects the day-to-day life of the institute: the avoidable generation of waste. [...]
En el presente artículo se describe ProuNIMBY, una secuencia de Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) diseñada para aplicar contenidos curriculares de Física y Química y Tecnología a la sensibilización de un problema social y que también afecta el día a día del instituto: la generación evitable de residuos. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.472
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 15-26 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
12 p, 1.1 MB Guaitacargols : l'estudi de la biodiversitat de cargols terrestres a secundària / Batlles Fossas, Albert (Museu de Ciències Naturals de Barcelona) ; Castelltort Valls, Núria (Institut Moianès) ; Boix Garcia-Cairó, Greta (Museu de Ciències Naturals de Barcelona) ; González De Vicente, Esther (Institut ca n'Oriac) ; Castelltort i Valls, Alba (Institut ca n'Oriac) ; Olmeda Jato, MontseMuseu de Ciències Naturals de Barcelona i Nusos Cooperativa
Guaitacargols és un projecte adreçat a centres d'educació secundària que proposa fer un estudi de la biodiversitat de cargols terrestres en espais propers als centres. La iniciativa és impulsada pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB), afavoreix el treball en xarxa amb el personal docent participant i compta amb l'acompanyament expert de l'Associació Catalana de Malacologia (ACM). [...]
Guaitacargols is a project aimed at secondary education centers that proposes a study of the biodiversity of land snails in spaces close to the centers. This initiative is promoted by the Natural Sciences Museum of Barcelona (MCNB) and promotes networking with the participating teaching staff. [...]
Guaitacargols es un proyecto dirigido a centros de educación secundaria que propone realizar un estudio de la biodiversidad de caracoles terrestres en espacios cercanos a los centros. La iniciativa está impulsada por el Museo de Ciencias Naturales de Barcelona (MCNB), favorece el trabajo en red con el personal docente participante y cuenta con el acompañamiento experto de la Asociación Catalana de Malacología (ACM). [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.476
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 27-38 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
9 p, 365.1 KB Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola / Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)
Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. [...]
This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. [...]
Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.475
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
5.
7 p, 235.3 KB Proposta didàctica : obtenció de nanopartícules de plata a partir d'extracte de te verd / Colom i Bussot, Juli (Institut Baix Empordà) ; Solís i Busquets, Aleix (Institut Baix Empordà) ; Olivella Costa, Àngels (Institut Baix Empordà) ; Fiol Santaló, Núria (Universitat de Girona. Departament d'Enginyeria Química, Agrària i Tecnologia Agroalimentària)
En els darrers temps ha adquirit gran importància la síntesi de nanopartícules metàl·liques a partir d'extractes naturals fornint mètodes de preparació més respectuosos amb el medi ambient (l'anomenada "síntesi verda"). [...]
In recent times, the synthesis of metal nanoparticles from natural extracts has become veryimportant, providing more environmentally friendly preparation methods (the so-called "green synthesis"). Many plant extracts have been used to obtain nanoparticles, mainly silver and gold. [...]
En los últimos tiempos ha adquirido gran importancia la síntesis de nanopartículas metálicas a partir de extractos naturales proporcionando métodos de preparación más respetuosos con el medio ambiente (la llamada "síntesis verde"). [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.434
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 48-54 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
6.
18 p, 797.8 KB Reflexions i orientacions per al desplegament del nou currículum de ciències a l'ESO / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es descriuen els marcs i ítems del nou currículum i es fa una anàlisi i propostes per al desplegament i el disseny i seqüenciació d'unitats didàctiques i programacions anuals. Es comenten aspectes relatius a la seqüenciació de continguts en forma de progressions d'aprenentatges i la definició de les competències específiques i la seva concreció en objectius i criteris d'avaluació. [...]
Se describen los marcos e ítems del nuevo currículum y se realiza un análisis y propuestas para el despliegue y el diseño y secuenciación de unidades didácticas y programaciones anuales. Se comentan aspectos relativos a la secuenciación de contenidos en forma de progresiones de aprendizajes y la definición de las competencias específicas y su concreción en objetivos y criterios de evaluación. [...]
The frameworks and items of the new curriculum are described and an analysis and proposals are made for the deployment and design and sequencing of teaching units and anual programs. Aspects related to the sequencing of contents as of learning progressions and the definition of specific competences and their concretion in objectives and evaluation criteria are discussed. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.468
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 55-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents
7.
13 p, 351.8 KB Situacions d'aprenentatge : idees per al desplegament curricular de les ciències / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es descriuen marcs didàctics per a l'ensenyament de les ciències i la seva connexió amb diferents tipus de Situacions d'aprenentatge. Per facilitar el seu desplegament amb el nou currículum, es proposen orientacions per al disseny de les Situacions en base a la demanda, l'escenari i els continguts. [...]
Se describen marcos didácticos para la enseñanza de las ciencias y su conexión con distintos tipos de Situaciones de Aprendizaje. Para facilitar su despliegue con el nuevo currículo, se proponen orientaciones para el diseño de las Situaciones en base a la demanda, el escenario y los contenidos. [...]
Didactic frameworks for Science teaching and their connection with different types of Learning Situations are described. To facilitate its deployment with the new curriculum, guidelines are proposed for the design of situations based on demand, scenario and content. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.469
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 73-85 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents
8.
7 p, 162.6 KB En memòria de Laurence Viennot : Què vam aprendre d'ella en didàctica de la física? / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Laurence Viennot ha estat una investigora francesa pionera en la didàctica de la física, que ha tingut una gran influència al camp de la recerca en ensenyament de la física al nostre país. Arrel de la trista noticia de la seva mort el passat estiu, hem volgut fer un petit resum de les seves principals contribucions al camp de l'ensenyament i l'aprenentatge de la fisica. [...]
Laurence Viennot was a pioneering french researcher in physics education, who had a great influence in the reserach on teaching and learning physics in our country. Since the sad news of her passing away last summer, we wanted to make a short summary of her main contributions to the field of physics' education. [...]
Laurence Viennot ha sido una investigadora francesa pionera en didáctica de la física, que ha tenido una gran influencia en el campo de la investigación de la enseñanza de la física en nuestro país. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.479
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 86-92 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
18 p, 307.5 KB "Simplement, me vaig situar a 59,055 polzades d'ells" podria haver dit Dorothea Bate / Vicens Xamena, Damià (Intitut d'Educació Secundària Joan Maria Thomàs)
El Myotragus, el mamífer endèmic extint del Pliocè i Quaternari de les Gimnèsies (Menorca, Mallorca, Cabrera i Dragonera), es pot utilitzar com a nexe d'unió entre la Geologia i Biologia a 1r de batxillerat, encara que és pot utilitzar a qualsevol nivell educatiu. [...]
The Myotragus, the extinct Pliocene and Quaternary endemic mammal of the Gymnesic Islands (Menorca, Mallorca, Cabrera and Dragonera), can be used as a link between Geology and Biology in the 1st year of high school, although it can be used in any educational level. [...]
El Myotragus, el mamífero endémico extinto del Plioceno y Cuaternario de las Gimnésicas (Menorca, Mallorca, Cabrera y Dragonera), se puede utilizar como nexo entre Geología y Biología en 1º de bachillerato, aunque se puede utilizar en cualquier nivel educativo. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.467
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 93-110 (Ciència oberta al món)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.