1.
|
|
2.
|
67 p, 5.9 MB |
Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom
/
Hinojosa Soriano, Patricia ;
Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. [...] Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528] Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459] Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
|
|
3.
|
|
4.
|
85 p, 1.0 MB |
La identitat reflexiva de les docents d'Educació Infantil i Primària
/
Albella Gallego, Cristina ;
Giralt Romeu, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La següent investigació té per finalitat descriure la competència reflexiva de diferents docents d'educació infantil i primària. Aquesta descripció es fa a partir dels incidents crítics que viuen a l'aula, els quals, els porten a engegar processos de reflexió que canvien la seua identitat docent; dels dispositius de reflexió que fan servir i dels nivells d'aprofundiment que desenvolupen. [...] La siguiente investigación tiene por finalidad describir la competencia reflexiva de diferentes docentes de educación infantil y primaria. Esta descripción se hace a partir de los incidentes críticos que viven en el aula, los cuales, los llevan a poner en marcha procesos de reflexión que cambian su identidad docente; de los dipositivos de reflexión que usan y de los niveles de profundización que desarrollan. [...] The following research aims to describe the reflexive competence of different teachers of primary and early childhood education. This description is based on the critical incidents that live in the classroom, which lead them to start reflection processes that change their teacher identity; the reflection devices they use and the levels of depth they develop. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [847]
|
|
5.
|
86 p, 4.7 MB |
El consentiment infantil dins l'àmbit familiar. Recerca en perspectiva de gènere per investigar sobre el consentiment infantil
/
Vila Leal, Anna ;
Girbau Casajoana, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El consentiment és un aspecte que està a l'orde del dia en l'actualitat. Però, què passa amb el consentiment infantil? Aquest treball busca donar visibilitat al consentiment infantil en l'àmbit familiar, oferint un marc de comprensió que ens permetrà entendre la tradició de la visió de la infància i on es troba el consentiment avui en dia. [...] El consentimiento es un tema de actualidad. Pero, ¿qué sucede con el consentimiento infantil? Este trabajo pretende dar visibilidad al consentimiento infantil en el ámbito familiar, ofreciendo un marco de comprensión que permitirá entender la visión tradicional de la infancia y dónde posicionamos el consentimiento hoy en día. [...] Consent is a topical issue. But what about child consent? This study aims to give visibility to child consent in the family setting, offering a theoretical context that will allow us to understand the traditional view of childhood and where we position consent today. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [847]
|
|
6.
|
56 p, 1.0 MB |
Projecte educatiu pel canvi d'actituds envers l'addicció a les pantalles en joves
/
Candela Parrilla, Marc ;
Rodríguez Parrón, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest TFG se centra a dissenyar un projecte educatiu pel canvi d'actituds envers l'addicció a les pantalles en joves d'un centre obert. En ell es realitzà un marc teòric, on es contextualitza com les pantalles afecten aquestes noves generacions, una diagnosi de necessitats a través de diferents instruments de recollida d'informació, per tal de contextualitzar el màxim la proposta i finalment la implementació, execució i avaluació de quatre sessions centrades en tractar l'addicció dels joves sobre les pantalles i els aparells mòbils. [...] Este TFG está centrado en diseñar un proyecto educativo para el cambio de actitudes con relación a la adicción a las pantallas en jóvenes de un centro abierto. En este trabajo, se realiza un marco teórico, donde se contextualiza como las pantallas afectan a estas nuevas generaciones, un diagnóstico de necesidades a través de diferentes instrumentos de recogida de información, para adaptar al máximo la propuesta, y finalmente la implementación, ejecución y evaluación de cuatro sesiones centradas en tratar la adicción de los jóvenes del centro sobre las pantallas y los dispositivos móviles. [...] This thesis is focused on the design of an educational project to change attitudes in relation to addiction to screens in young people in a social educative center. In this work, a theoretical framework is carried out, where the key academical concepts relating to how the screens affect these new generations are contextualised, to be able to adapt to a diagnosis of needs through different information that is also collected. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Social [827]
|
|
7.
|
|
8.
|
55 p, 1.1 MB |
From Policies to Practices. Intercultural Education in Schools in Barcelona
/
Rodriguez i Moner, Helena ;
Levatino, Antonina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El punt de partida d'aquest projecte és l'existència i la creixent prevalença d'una societat culturalment i ètnicament diversa, que requereix, entre altres coses, un enfocament educatiu adequat. Dins el marc legislatiu, l'educació intercultural és reconeguda com el model pedagògic més adequat per promoure la inclusió, la convivència i la cohesió social. [...] El punto de partida de este trabajo es la existencia y creciente prevalencia de una sociedad cultural y étnicamente diversa, lo que requiere, entre otras cosas, de una respuesta educativa adecuada. En el marco legislativo, la educación intercultural es reconocida como el modelo pedagógico más adecuado para promover la inclusión, la convivencia y la cohesión social. [...] The starting point of this project is the existence and growing prevalence of a culturally and ethnically diverse society, which requires, among other things, an appropriate educational approach. Within the legislative framework, intercultural education is recognized as the pedagogical model best suited to promote inclusion, coexistence, and social cohesion. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
9.
|
|
10.
|
56 p, 932.4 KB |
Noves masculinitats : una proposta didàctica per trencar amb els estereotips de la masculinitat hegemònica
/
Pérez Urbano, Irene ;
Muzzi, Sandra, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Els adolescents continuen associant la masculinitat a una visió hegemònica (Pescador, 2018) i, per tant, és essencial poder fer actuacions educatives que considerin la masculinitat com a eix vertebral (Ríos, 2013). [...] Los adolescentes continúan asociando la masculinidad a una visión hegemónica (Pescador, 2018) y, por lo tanto, es esencial poder hacer actuaciones educativas que consideren la masculinidad como eje vertebrador (Ríos, 2013). [...] Nowadays, teenagers still associate masculinity to an hegemonic vision (Pescador, 2018) and, so it is essential to be able to carry out educational activities that consider this topic the backbone of the didactic proposal (Ríos, 2013). [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|