Resultats globals: 6 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
14 p, 1.2 MB ¿Tamaño o volumen? / Fernández Durán, Eugenio (Universidad de Granada. Departamento de Física Teórica y del Cosmos) ; Solano Martínez, Isabel (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Jiménez Gómez, Enrique (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Se analiza el desarrollo de las relaciones entre figura y volumen a través de los modelos de vasos comunicantes usados en la enseñanza, porque de ellas dependen los diferentes conceptos posibles de volumen y el que cada persona usa en cada caso concreto. [...]
In this paper we analyse the development of the relationships between figure and volume, through the models of Pascal vases used in learning, since on these relationships depend the different possible concepts of volume, and the particular model used by each person in each specific situation. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3700
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 3 (2007) p. 341-354  
2.
13 p, 108.6 KB La conceptuación de la posición por los alumnos de 11 a 16 años : propuesta de dominio de instrucción / Jiménez Gómez, Enrique ; Guirao Moya, José Antonio
En este trabajo se realiza un análisis de las diferentes maneras que tienen los sujetos (11 a 16 años) de describir la posición (lugar espacial) que ocupa un cuerpo respecto de otro que se utiliza como referente. [...]
In this work, we analyse the different ways in which the subjects (11-16 years old) describe the position that an object occupies with respect to another used as reference. The results obtained concerning the way students conceptualise the position, together with the difficulties involved in teaching this concept, led us to propose an instructional domain based on the work of Fernández Durán, Jiménez Gómez y Solano (1997), which permits us to: a) define the basic concepts of kinematics; b) use the physical phenomenology as starting point to reach a logical-mathematical model of kinematics and, c) structure the knowledge spontaneously generated in the model currently used for teaching kinematics.

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3759
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 1 (2007) p. 45-58  
3.
6 p, 329.0 KB Delimitación de "lo que el alumno sabe" a partir de objetivos y modelos de enseñanza / Marín Martínez, Nicolás (Universidad de Almería. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales) ; Jiménez Gómez, Enrique (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Benarroch Benarroch, Alicia (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
The educational principle proposed by Ausubel: «to find out the knowledge of the pupil and teach him consequently» is assumed by most of the educators; however, this principle does not delimit the sentence: «the knowledge of the pupil». [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4177
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 215-224  
4.
20 p, 1.0 MB Estudio de la progresión en la delimitación de las "ideas" del alumno sobre fuerza / Jiménez Gómez, Enrique (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Solano Martínez, Isabel (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Marín Martínez, Nicolás (Universidad de Almería. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales)
The aim of this paper is to analyse if there has been any progress in the results that different papers about learners' «ideas» have shown in Dynamics. To that end, a wide sample of papers about «pupils' knowledge" concerning the concept of force has been chosen and a set of categories has been establihed in order to set up the criteria that allow us to compare the information presented in those papers.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4160
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 309-328  
5.
18 p, 134.0 KB Análisis de la metodología utilizada en la busqueda de «lo que el alumno sabe» sobre fuerza / Solano Martínez, Isabel (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Jiménez Gómez, Enrique (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Marín Martínez, Nicolás (Universidad de Almería. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales)
In a previous paper we compared research carried out in the decade 75-85 on students' conceptions of «force» with later research in the period 85-95. Only a slight progression was found in the results offered by different authors. [...]
2000 - 10.5565/rev/ensciencias.4037
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 171-188  
6.
16 p, 501.1 KB Tirando del hilo de la madeja constructivista / Marín Martínez, Nicolás ; Solano Martínez, Isabel ; Jiménez Gómez, Enrique
A bibliographical revision of those papers which deal specifically with the controversies and problems of constructivism in Science Education, has permitted us, to make an overview of the origins, bases and pedagogical proposals of the different ways of understanding constructivism. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4075
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 477-492  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.