Resultats globals: 741 registres trobats en 0.24 segons.
Articles, 62 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 11 registres trobats
Publicacions periòdiques, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 17 registres trobats
Documents de recerca, 596 registres trobats
Materials didàctics, 20 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 29 registres trobats
Articles 62 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 151.2 KB Utilidad de las redes sociales en la divulgación científica de las ciencias sociales en España / Gutiérrez-Sánchez, José David (Universidad de Málaga) ; Said-Hung, Elias (Universidad Internacional de La Rioja) ; García-Sanjuán, Noemí (Universidad Internacional de La Rioja)
Este análisis persigue el objetivo de conocer la percepción que tienen los investigadores del campo de las ciencias sociales que trabajan en áreas afines a la educación sobre la importancia de las redes sociales en la divulgación científica. [...]
Aquesta recerca persegueix l'objectiu de conèixer la percepció que tenen els investigadors del camp de les ciències socials que treballen en àrees afins a l'educació sobre la importància de les xarxes socials en la divulgació científica. [...]
This study aims to discover the views of researchers in the field of social sciences working in areas relating to education of the importance of social networks in scientific dissemination. For this purpose, the study population was taken as the totality of researchers who have published scientific content in academic journals indexed in Scopus or Web of Science (WoS) in the last five years (2016-2020), through quantitative research executed between September 2021 and January 2022. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1632
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 387-402 (Temas de investigación)  
2.
20 p, 958.0 KB Transparency in informative content : an analysis of methods in Spanish data journalism (2019-2022) / Arias Robles, Félix (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Marín-Sanchiz, Cristian Ramón (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Abellán-Mancheño, Andrea (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; García-Avilés, José Alberto (Universidad Miguel Hernández de Elche)
La crisis de confianza en el periodismo ha aumentado las esperanzas depositadas en la transparencia interna de los contenidos. Las posibilidades técnicas del periodismo de datos y su vinculación con las ciencias sociales suponen una oportunidad para poner en práctica estos valores de apertura y trazabilidad. [...]
La crisi de confiança en el periodisme ha augmentat les esperances dipositades en la transparència interna dels continguts. Les possibilitats tècniques del periodisme de dades i la seva vinculació amb les ciències socials suposen una oportunitat per posar en pràctica aquests valors d'obertura i traçabilitat. [...]
The crisis of confidence in journalism has increased hopes of internal transparency. The technical possibilities of data journalism and its background in social sciences support the values of openness and transparency. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3548
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 68 (2023) , p. 97-116 (Articles)  
3.
25 p, 1.6 MB Atribuciones de género y construcción de identidades en la literatura infantil sobre prehistoria / San Martín Zapatero, Aberto (Universidad de Burgos) ; Ortega-Sánchez, Delfín (Universidad de Burgos)
El presente estudio tiene como objetivo analizar las atribuciones de género y los mecanismos de construcción identitaria de las narrativas literarias infantiles sobre prehistoria. Con este objetivo, aplica la técnica de análisis de contenido para describir e interpretar el sentido de los textos y de las ilustraciones desde los parámetros narrativos espacio-acción. [...]
El present estudi té com a objectiu analitzar les atribucions de gènere i els mecanismes de construcció identitaria de les narratives literàries infantils sobre prehistòria. Amb aquest objectiu, s'aplica la tècnica d'anàlisi de contingut per descriure i interpretar el sentit dels textos i de les il·lustracions des dels paràmetres narratius espai-acció. [...]
This study aims to analyze the gender attributions and identity-building mechanisms of children's literary narratives about prehistory. To this end, it applies the technique of content analysis to describe and interpret the meaning of texts and illustrations from the space-action narrative parameters. [...]
L'objectif de cette étude est d'analyser les attributions de genre et les mécanismes de construction identitaire dans les récits littéraires pour enfants sur la préhistoire. À cette fin, elle applique la technique de l'analyse de contenu pour décrire et interpréter le sens des textes et des illustrations à partir des paramètres de la narration spatio-actionnelle. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.973
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 3 (2022) , p. e973 (Articles)  
4.
25 p, 333.0 KB Nota de l'editor : Llegir el món per escriure el futur: educació crítica per enfrontar els problemes contemporanis / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
La didàctica de les ciències socials i la didàctica de la llengua i la literatura estan unides per un fort vincle que es remunta a l'origen d'ambdues àrees. El desenvolupament del pensament crític i de la literacitat crítica ha estat -i segueix sent- un dels elements centrals de les seves línies de recerca. [...]
Social sciences education and language and literature education are bonded by a strong link that goes back to the origins of both areas. The development of critical thinking and critical literacy has been -and continues to be- one of the key elements of these research lines. [...]
La didáctica de las ciencias sociales y la didáctica de la lengua y la literatura están unidas por un fuerte vínculo que se remonta al origen de ambas áreas. El desarrollo del pensamiento crítico y de la literacidad crítica ha sido -y sigue siendo- uno de los elementos centrales de sus líneas de investigación. [...]
La didactique des sciences sociales et la didactique du langage et de la littérature sont liées par un lien fort qui remonte aux origines des deux domaines. Le développement de la pensée critique et de la littératie critique a été - et continue d'être - l'un des éléments centraux de ses axes de recherche. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.982
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e982 (Editors' Note)  
5.
16 p, 267.6 KB Reading the world through the educational curriculum : The Social Sciences curriculum in Brazil in the context of the rise of conservatism / Oliveira, Amurabi (Federal University of Santa Catarina)
In Brazil, the growing political polarization that culminated in the election of Jair Bolsonaro in 2018 consolidated a shift in educational policy that had already been pointed out in previous years, as demonstrated by the Nonpartisan school movement performance. [...]
Al Brasil, la creixent polarització política que va culminar amb l'elecció de Jair Bolsonaro el 2018 va consolidar un gir en la política educativa que ja havia estat assenyalat en anys anteriors, com ho demostra l'acompliment del moviment Escola sense Partit. [...]
En Brasil, la creciente polarización política que culminó con la elección de Jair Bolsonaro en 2018 consolidó un giro en la política educativa que ya había sido señalado en años anteriores, como lo demuestra el desempeño del movimiento Escuela sin Partido. [...]
Au Brésil, la polarisation politique croissante qui a culminé avec l'élection de Jair Bolsonaro en 2018 a consolidé un changement de politique éducative déjà signalé les années précédentes, comme en témoigne la performance du mouvement École sans Parti. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.948
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e948 (Invited Authors)  
6.
23 p, 285.9 KB Insurgencia y contrainsurgencia en América Latina tras la Revolución cubana / Pizarro Leongómez, Eduardo (Universidad Nacional de Colombia)
Al amanecer del 1 de enero de 1959 se fugó hacia la República Dominicana el general Fulgencio Batista y entraron a La Habana las guerrillas triunfantes. Era el nacimiento del mito guerrillero en América Latina. [...]
A l'alba de l'1 de gener de 1959 es va escapolir cap a la República Dominicana el general Fulgencio Batista i van entrar a l'Havana les guerrilles triomfants. Era el naixement del mite guerriller a Amèrica Llatina. [...]
On January 1st, 1959, at dawn, General Fulgencio Batista fled to the Dominican Republic and the triumphant guerrillas entered Havana. It was the birth of the guerrilla myth in Latin America. In the following years, guerrilla movements emerged in all the countries of the region (with the sole exception of Costa Rica), arousing enormous fear, both in Washington and in all Latin American governments. [...]

2020 - 10.5565/rev/rubrica.212
Rúbrica contemporánea, Vol. 9 Núm. 18 (2020) , p. 95-117 (Dossier)  
7.
22 p, 163.5 KB El derecho de la infancia a ser investigada correctamente / Bernuz Beneitez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Derecho Penal, Filosofía del Derecho e Historia del Derecho)
Este trabajo presenta algunas reflexiones sobre la posibilidad de que las distintas consideraciones éticas que deben tenerse en cuenta cuando se realiza investigación con niños y niñas no se perciban como simples recomendaciones, sino que puedan conformarse como un derecho que exige el cumplimiento de algunas obligaciones al científico social que investiga en ese contexto. [...]
Aquest treball presenta algunes reflexions sobre la possibilitat que les diferents consideracions ètiques que cal tenir en compte quan es fa recerca amb infants no es percebin com a simples recomanacions, sinó que puguin conformar-se com un dret que exigeix el compliment d'algunes obligacions al científic social que investiga en aquest context. [...]
This paper presents some reflections on the possibility that the different ethical considerations when carrying out a research with children can be shaped as a right and not just simple recommendations. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2492
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 381-402 (Artículos)  
8.
4 p, 1.0 MB L'aprenentatge polític de la participació democràtica / Santisteban, Antoni
La participació política requereix una formació i una predisposició per intervenir en la vida pública. L'aprenentatge de la política es confon massa sovint amb l'adquisició de coneixements relatius als partits polítics, a les institucions o als sistemes de govern. [...]
1998 - 10.17345/comeduc199814-17
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 14-17  
9.
6 p, 1.0 MB Algunes consideracions sobre l'estat actual de l'ensenyament de la història, la geografia i la resta de les ciències socials / Santisteban, Antoni
Què ha significat de millora el debat sobre la Reforma Educativa per a l'ensenyament de les ciències socials? Quins són els aspectes fonamentals que preocupen a qui s'interessa pels estudis socials? Les respostes a totes aquestes preguntes assenyalen les problemàtiques essencials sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
1999 - 10.17345/comeduc199922-27
Comunicació educativa, Núm. 12 (1999) , p. 22-27  
10.
7 p, 1.1 MB La història de Catalunya al nou currículum / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir d'una panoràmica de l'ensenyament de la Història en general, i de l'ensenyament de la Història a Catalunya en concret, es planteja la situació dels currículums d'ESO i Batxillerat després de la reforma realitzada pel govern del Partir Popular al desembre del 2000 i les modificacions que els Reals Decrets van provocar al currículum d'ESO de la Generalitat.
2003 - 10.17345/comeduc200333-39
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 33-39  

Articles : 62 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 36.2 KB Lliçó magistral : 'De la teoria… a l'aula. Reflexions sobre fer de mestre' / Benejam, Pilar 1937-
2004
Simposium sobre l'ensenyament de les ciències socials. UAB, III : 2004  
2.
28 p, 531.5 KB Lliço magistral : 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història. Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?' / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
3.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
4.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
5.
124 p, 1.0 MB Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2013
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, X : 2013  
6.
63 p, 398.7 KB La construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2009
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VI : 2009  
7.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  
8.
26 p, 241.2 KB La recerca sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la memòria històrica / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2007
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IV : 2007  
9.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  
10.
3 p, 95.7 KB Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca i d'Estudis Sociojurídics
2004
Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social. Bellaterra, Catalunya, : 2004  

Contribucions a jornades i congressos : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 6 registres trobats  
1.
35 p, 1.4 MB Memòria d'activitats : sessions de treball - cursos - workshops - publicacions - recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències Polítiques i Socials
Barcelona : Promociones y Publicaciones Universitarias, 1989-
26 documents
2.
31 p, 115.0 KB Qui parle : critical humanities and social sciences
[Lincoln, NE] : University of Nebraska Press, 2009-
162 documents
 Accés restringit a la UAB
3.
24 p, 144.3 KB Diaspora : a journal of transnational studies
Toronto : University of Toronto, 1991-
391 documents
 Accés restringit a la UAB
4.
59 p, 8.5 MB Boletín informativo / Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses. Instituto de Estudios Laborales
Barcelona : ESADE. Instituto de estudios laborales, 196?-  
5.
82.3 KB Vivat academia / Universidad de Alcalá de Henares. Grupo de Reflexión ; Universidad Complutense de Madrid
Madrid : Universidad Complutense 1998-
113 documents
6.
Papers : revista de sociologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Papers (Universitat Autònoma de Barcelona)
És una revista especialitzada que cerca el seu públic entre els experts, els estudiants i els acadèmics vinculats professionalment a les ciències socials. És, al mateix temps, una revista oberta que vol ser coneguda i llegida per totes aquelles persones que segueixen, amb puntualitat i rigor, l'anàlisi de la societat que les envolta. [...]
Bellaterra : UAB, Servei de Publicacions , 1973-
150 documents

Llibres i col·leccions 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
433 p, 15.5 MB El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment ; Primera edició / Massip i Sabater, Mariona, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (DOCS.3)  
2.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
3.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d'octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional "L'École et la Nation", organitzada per l'Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)  
4.
162 p, 5.1 MB Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evans, Ronald W. ; Tutiaux-Guillon, Nicole ; Brusa, Antonio ; Musci, Elena ; Funes, Alicia Graciela ; López Facal, Ramón ; Anguera Cerarols, Carles ; Gonzalez Valencia, Gustavo ; Granados Sánchez, Jesús ; Castañeda Meneses, Marta ; Berlanga, Joan ; Boixader i Corominas, Agnès ; Espí, Vicent ; Llusà i Serra, Juan ; Garrigó Fullola, Margarida ; Ortega, Jordi ; Nomen Recio, Jordi ; González-Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (7es : 2010 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97)  
5.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; Gonzalez Valencia, Gustavo ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau Verge, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93)  
6.
295 p, 19.8 MB Contribuciones de Joan Pagès al desarrollo de la didáctica de las ciencias sociales, la historia y la geografía en Iberoamérica / Jara, Miguel Ángel, coord. ; Santisteban, Antoni, coord.
El libro que presentamos es el resultado de una producción conjunta y colaborativa de docentes formadores/as e investigadores/as de diferentes Universidades Iberoamericanas. Surge, fundamentalmente, como un homenaje y reconocimiento al maestro, profesor y doctor Joan Pagès i Blanch, catedrático de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), que ha dedicado gran parte de su vida a la docencia y a la investigación en el campo de la enseñanza y el aprendizaje de la Historia, la Geografía y de las Ciencias Sociales.
Cipolletti : Universidad Nacional del Comahue ; Universitat Autònoma de Barcelona, 2018  
7.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
8.
98 p, 4.3 MB 1988-2013 : 25 anys de recerca, docència i publicacions / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències Polítiques i Socials ; Pascuet, Rafael
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2013  
9.
40 p, 687.6 KB Doctor Honoris Causa Margarita Salas Falgueras : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 18 d'abril de l'any 2018 / Salas, Margarita ; Llagostera Casas, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Margarita Salas Falgueras / per Montserrat Llagostera ; Discurs i Currículum vitae / de Margarita Salas Falgueras ; Acord de Consell de Govern.  

10.
37 p, 764.3 KB Doctor Honoris Causa Manuel Castells Oliván : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 19 de desembre de l'any 2017 / Castells, Manuel, 1942- ; Marín, Enric, 1956- ; Tresserras, Joan Manuel, 1955- ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Inclou: Presentació de Manuel Castells Oliván / per Enric Marín i Joan Manuel Tresserras ; Discurs i Currículum vitae / de Manuel Castells Oliván.  


Llibres i col·leccions : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 596 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2.1 MB Determinants and effects of corporate entrepreneurship in developing economies : a multilevel analysis / Orozco Triana, Jairo Alonso ; Turro Sol, Andreu, dir. ; Urbano, David, dir.
El fenomen de l'emprenedoria dins de les empreses té conseqüències valuoses per al rendiment de les empreses, la innovació i el desenvolupament econòmic. Als països en desenvolupament, proporciona mitjans a través dels quals les empreses poden renovar activitats, reconfigurar recursos i canviar les actituds emprenedores essencials per competir en entorns tan incerts. [...]
El fenómeno del espíritu empresarial dentro de las empresas tiene consecuencias valiosas para el desempeño de las empresas, la innovación y el desarrollo económico. En los países en desarrollo, proporciona medios a través de los cuales las empresas pueden renovar actividades, reconfigurar recursos y cambiar las actitudes empresariales esenciales para competir en entornos tan considerablemente inciertos. [...]
The phenomenon of entrepreneurship within firms has valuable consequences for the performance of firms, innovation, and economic development. In developing countries, it provides means through which firms can renovate activities, reconfigure resources, and shift the entrepreneurial attitudes essential to competing in such considerably uncertain environments. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Creació i Gestió d'Empreses.

2023  
2.
Partnership dynamics in contemporary Spain / Nishikido, Momoko ; Boertien, Diederik, dir. ; Lozano Riera, Mariona, dir. ; Esteve, Albert, dir.
Les dinàmiques d'emparellament de les societats occidentals han esdevingut més complexes i diverses amb el pas del temps. Han augmentat els tipus no tradicionals de formació parelles i famílies, com ara la cohabitació fora del matrimoni, la maternitat no matrimonial, les relacions de convivència i el reaparellament. [...]
El proceso de emparejamiento en las sociedades occidentales se ha vuelto más complejo y diverso con el paso del tiempo. Han aumentado las formas no tradicionales de parejas y se han diversificado las vías de formación de familias, como la cohabitación fuera del matrimonio, la maternidad no matrimonial, las relaciones de convivencia y la reconstitución de parejas También ha aumentado la inestabilidad de las uniones que se disuelven más que antes. [...]
Partnership dynamics in high-income Western societies have grown more complex and diverse over time. Non-traditional types of partnerships and family formation pathways " including non-marital cohabitation, non-marital childbearing, living-apart-together relationships, and repartnering " have risen in prevalence. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Demografia.

2023  
3.
3.3 MB La identidad de la persona y el derecho a conocer sus propios orígenes biológicos / Ortega Puente, Glòria ; Solé Resina, Judith, dir.
El present treball aborda l'estudi del concepte identitat i planteja si és possible configurar un dret a la identitat de la persona en sentit ampli. La noció d'identitat de la persona s' imbrica en la unicitat de l'ésser humà com a ésser únic i diferent dels altres i coadjuva amb la seva dignitat i la seva personalitat. [...]
El presente trabajo aborda el estudio del concepto identidad y plantea si es posible configurar un derecho a la identidad de la persona en sentido amplio. La noción de identidad de la persona se imbrica en la unicidad del ser humano como ser único y distinto de los demás y coadyuva con su dignidad y su personalidad. [...]
This thesis addresses the study of the concept of identity and raises whether it is possible to configure a right to identity of the person in a broad sense. The notion of identity of the person is imbricated in the uniqueness of the human being as a unique being and distinct from others and contributes to his dignity and personality. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Dret.

2023  
4.
1.4 MB Towards a Pluriverse of Systemic Alternatives : Decolonial Feminist Perspectives / Musić, Marta ; Demaria, Federico, dir. ; Icaza Garza, Rosalba Adriana, dir. ; Kallis, Giorgos, dir.
Davant l'actual crisi de la civilització occidental, les lluites per la defensa de la vida i els territoris han propiciat una quantitat cada cop més gran d'alternatives a les diferents formes i estructures d'opressió (com el patriarcat, el racisme, l'antropocentrisme, l'estatisme, el capitalisme entre d'altres) que contribueixen a diverses formes de discriminació, marginació i explotació. [...]
Frente a la actual crisis de la civilización occidental, las luchas por la defensa de la vida y los territorios han propiciado a una cantidad cada vez mayor de alternativas a las diferentes formas y estructuras de opresión (como el patriarcado, el racismo, el antropocentrismo, el estatismo, el capitalismo entre otras) que contribuyen a diversas formas de discriminación, marginación y explotación. [...]
Against the backdrop of the current Western civilizational crisis, the struggles for the defense of life and territories have been giving rise to an increasing amount of alternatives to different forms and structures of oppression (i. [...]

2023  
5.
4.2 MB Relación entre Personalidad, Estatus de Identidad, Sentido y Propósito en la Vida en solicitantes de Asilo / Jamshidi, Samaneh ; Gomà Freixanet, Montserrat, dir.
La majoria de sol·licitants d'asil han experimentat reptes d'identitat en el seu periple envers una vida més digna. La literatura mostra que aquells que millor superen les dificultats s'identifiquen millor a sí mateixos i troben nous sentits i propòsits. [...]
La mayoría de los solicitantes de asilo han tenido retos de identidad en su periplo hacia una vida más digna. La literatura muestra que aquellos que mejor superan las dificultades se identifican mejor a sí mismos y encuentran nuevos sentidos y propósitos. [...]
Most asylum seekers have experienced identity challenges in their journey towards a more dignified life. Research shows that those who better overcome difficulties are those who successfully identify themselves and find new meaning and purposes in life. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia Clínica i de la Salut.

2023  
6.
"De esto no podemos hablar hasta que seamos mayores" La gobernanza de la sexualidad infantil en escuelas catalanas / Malgosa Gasol, Estel ; San Román, Beatriz, dir. ; Marre, Diana, dir.
Aquesta tesi doctoral es situa en la intersecció entre la sexualitat i la infància i té per objectiu conèixer com la sexualitat infantil és governada a les escoles de primària catalanes. Per això, ha analitzat les percepcions i vivències al voltant de la sexualitat de nens i nenes de sis a onze anys, explorant com s'hi articula el gènere en què aquestes persones són reconegudes i socialitzades. [...]
Esta tesis doctoral se sitúa en la intersección entre la sexualidad y la infancia y tiene por objetivo conocer cómo la sexualidad infantil es gobernada en las escuelas de primaria catalanas. Para ello, ha analizado las percepciones y vivencias entorno a la sexualidad de niños y niñas de seis a once años, explorando cómo se articula en ellas el género en el que estas personas son reconocidas y socializadas. [...]
This doctoral thesis is situated at the intersection between sexuality and childhood, and aims to ascertain how children's sexuality is governed in Catalan primary schools. It analyzes the perceptions and experiences around sexuality of children from six to eleven years old, and explores how their recognized and socialized gender is articulated in those perceptions and experiences. [...]

2023  
7.
14.4 MB Aplicació de models supervisats per a l'estudi de provinença arqueològica i certificació d'origen de ceràmiques / Anglisano Roca, Anna ; Casas Duocastella, Lluís, dir.
Aquesta tesi doctoral se centra en l' estudi de ceràmiques i argiles. Ara bé, aquesta caracterització es planteja amb una finalitat molt concreta: la distinció d' argiles de jaciments amb contextos geològics similars i la transferència d' aquesta distinció a les corresponents produccions ceràmiques. [...]
Esta tesis doctoral se centra en el estudio de cerámicas y arcillas. Sin embargo, esta caracterización se plantea con un propósito muy concreto: la distinción entre arcillas de yacimientos con contextos geológicos similares y la transferencia de esta distinción a las correspondientes producciones cerámicas. [...]
This doctoral thesis focuses on the study of ceramics and clays. However, this characterization is approached with a very specific purpose: the distinction between clays bearing similar geological contexts and the transfer of this distinction to the corresponding ceramic productions. [...]

2023  
8.
10.3 MB Estudio antropológico e isotópico de las comunidades urbanas y rurales de la Frontera Superior de al-Andalus y el Reino de Valencia / Olivé Busom, Júlia ; Márquez Grant, Nicholas, dir. ; López Costas, Olalla, dir. ; Kirchner, Helena, 1963- dir.
El període d'al-Andalus va introduir una nova religió, poblacions i ordre polític a la Península Ibèrica, així com una sèrie de novetats en els costums, els coneixements mèdics i els aliments disponibles per la dieta, que van arribar a tots els sectors de la societat. [...]
El periodo de al-Andalus introdujo una nueva religión, poblaciones y orden político en la Península Ibérica, así como una serie de novedades en las costumbres, los conocimientos médicos y los alimentos disponibles para la dieta, que llegaron a todos los sectores de la sociedad. [...]
The Al-Andalus period introduced a new religion, peoples, and political order in the Iberian Peninsula, as well as a series of innovations in habits, medical knowledge, and the kinds of food that were consumed. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana.

2023  
9.
El Registre de Convenis de Catalunya i les relacions intergovernamentals a l'Estat autonòmic : Gestió de recursos informatius i transparència de la cooperació / Mampel Alandete, Diana ; García Morales, María Jesús, dir.
A l'Estat autonòmic, com en qualsevol sistema políticament descentralitzat, hi ha tres tipus de recursos: competencials, financers i informatius. Els governs han prioritzat habitualment els dos primers i no han donat prou importància als recursos informatius. [...]
En el Estado autonómico, como en cualquier sistema políticamente descentralizado, hay tres tipos de recursos: competenciales, financieros e informativos. Los gobiernos han priorizado habitualmente los dos primeros y no han dado suficiente importancia a los recursos informativos. [...]
In the autonomous State, as in any politically decentralized system, there are three types of resources: competential, financial and informational. Governments have tended to prioritise the first two while not giving sufficient importance to informational resources. [...]

2023  
10.
499 p, 2.6 MB "España no está sola" : Discursos, propaganda y relaciones con América Latina (1945-1950) / Soto Sánchez, Rubén ; Molinero, Carme, 1955-, dir.
Acabada la II Guerra Mundial, el règim franquista va haver d'enfrontar-se al rebuig de la comunitat internacional, en el que es va conèixer com la 'qüestió espanyola'. En aquest context, aquesta investigació té com a objectiu centrar-se en dos àmbits: analitzar els discursos elaborats pel Règim per afrontar l'aïllament i examinar les relacions d'Espanya amb els estats llatinoamericans. [...]
Al acabar la II Guerra Mundial, el régimen franquista tuvo que afrontar el rechazo de la comunidad internacional en lo que se conoció como la 'cuestión española'. En este contexto, esta investigación tiene como objetivo centrarse en dos ámbitos: analizar los discursos elaborados por el Régimen para afrontar el aislamiento y examinar las relaciones de España con los estados latinoamericanos. [...]
After the end of the Second World War, the Francoist regime had to face the rejection of the international community, in what was known as the 'Spanish Question'. In that context, this investigation aims to focus on two scopes: to analyse the discourses elaborated by the Regime to face the isolation and to consider the Spanish relations with Latin-American states. [...]

2023  

Documents de recerca : 596 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 254.2 KB Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Garcia Ruiz, Carles ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Les 10 propostes i la Caixa d'Eines.
Aquest llibre ofereix una programació per a l'ensenyament de les ciències socials que tracta de comprendre i interpretar els grans problemes de la humanitat. És, però, una programació "alternativa" al currículum oficial, que vol superar la vella escola transmissora i reproductiva i que trenca la compartimentació tradicional de les diferents assignatures. [...]

Associació de Mestres Rosa Sensat, 2016 (GRICCSO)  
2.
1 p, 174.9 KB Viure en temps de Guerra. Porposta didàctica ESO
Trobar un període de la història de la humanitat en què no s'hagi patit una guerra és molt difícil per no dir impossible. A la història de Catalunya tenim diferents exemples, un d'ells és el setge a la població de la ciutat de Barcelona al 1714, la població es va veure afectada de diferents formes. [...]
Associació de Metstres Rosa Sensat, 2022 (GRICCSO)

Conté: 1. Com afecta a les persones que la pateixen/viuen? -- 2. Com afecta a la població civil el setge al que es veuen sotmesos? -- 3. Puc vire amb el mòbil? -- 4. Què passa quan perdem el nord? -- 5. Com s'inventa l'enemic i s'enverina el discurs públic? -- 6. Quan s'acaba una guerra? -- 7. Qui guanya amb la guerra? -- 8. Activitat final  

3.
1 p, 222.0 KB Un Mon urbà. Proposta didàctica per treballar el problema social rellevant de les ciutats al món. ESO
Actualment poc més de la meitat de la població mundial viu a les ciutats, es calcula que l'any 2050 hi viuran el 68%. Això vol dir que en un futur pròxim la majoria de les persones del planeta viuran en ciutats, i ens permet fer-nos la pregunta de perquè creixen les ciutats? En un món cada vegada més urbanitzat cal, més que mai , trobar models en clau de sostenibilitat, per aquest motiu hem de conèixer quin és el nostre model de ciutat i quin és el dels altres. [...]
Associació de Metsres Rosa Sensat, 2022 (GRICCSO)

Conté: 1. La ciutat es dissenya per a (totes) les persones que l'habiten? -- 2. La ciutat, un ecosistema sostenible i autosuficient? Ambientòmetre -- 3. Per què creixen les ciutats? -- 4. Quin és el nostre model de ciutat? I els models del altres? -- 5. A qui pertany la ciutat? -- 6. Qui mana a la ciutat?.  

4.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  
5.
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
6.
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
7.
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
8.
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
9.
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010  
10.
17 p, 615.0 KB La dictadura (1939-1975) i la democràcia (1978-2007) a Espanya / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les característiques de la dictadura i la democràcia a Espanya. Analitzar les causes que van comportar la fi de la dictadura del General Franco. Explicar i justificar perquè es va passar d'una dictadura a una democràcia.
2006  

Materials didàctics : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1024x462, 242.3 KB Exposició "Nous espais, nous serveis" / Miquel Sasplugas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
La Biblioteca de Ciències Socials ha reunit en una exposició les principals novetats en el seus espais i serveis durant l'inici de curs 2022-2023.
2022 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
6 documents
2.
Polítiques i sociologia: blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre maig de 2010 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit de les ciències polítiques i de la sociologia. [...]
2010-2017  
3.
Economia, empresa i estadístiques : blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre juliol de 2010 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit econòmic, empresarial i estadístic. [...]
2010-2017  
4.
Dret : blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre febrer de 2008 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit jurídic. [...]
2008-2017  
5.
La UAB escriu... Llibres : presentació del llibre : The Oxford Handbook of Productivity analysis / Grifell-Tatjé, Emili ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Inclou: material promocional de la presentació del llibre "The Oxford Handbook of Productivity analysis".
Inclou: presentation, about the book, about the contributors, bibliography, exhibition and credits.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2018. (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
6.
1024x576, 708.6 KB Biblioteca d'Humanitats - Sala de Revistes : espais / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Rissech, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
Fotografies dels diferents espais de la Sala de Revistes de la Biblioteca d'Humanitats.
2017
13 documents
7.
1024x576, 455.4 KB Biblioteca d'Humanitats : espais / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Rissech, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
Fotografies dels diferents espais de la Biblioteca d'Humanitats.
2017
16 documents
8.
Biblioteca d'Humanitats : 1997 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Vídeo realitzat amb motiu de la inauguració de la Biblioteca d'Humanitats el 31 de gener de 1997.
1997  
9.
1024x684, 605.9 KB Construcció de la Biblioteca d'Humanitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Fotografies de la construcció de l'edifici de la Biblioteca d'Humanitats, durant els anys 1995 i 1996. S'hi va traslladar l'antiga Biblioteca de Lletres, que ocupava l'edifici que ara és la Sala de Revistes. [...]
2017
17 documents
10.
6:50, 50.7 MB Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials: organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg i reglament general i de préstec.
2014  

Documents gràfics i multimèdia : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.