Resultats globals: 20 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 3 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
6 p, 400.5 KB Estudio de caso sobre la colaboración entre la escuela y la comunidad para el desarrollo de la Agroecología Escolar / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès)
Presentamos una investigación sobre el desarrollo de la Agroecología Escolar (AE) en un municipio barcelonés, centrada en los huertos escolares ecológicos e impulsada por un grupo de trabajo formado por diferentes actores locales. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3099-3104  
2.
5 p, 85.4 KB Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1137-1141 (Innovacions didàctiques)  
3.
3 p, 408.1 KB La agroecología escolar / Espinet, Mariona ; Llerena del Castillo, Germán
La Agroecología se está abriendo camino en nuestro mundo y en nuestro imaginario, de eso no hay duda. En el ámbito educativo, y concretamente en el escolar, también. En nuestro contexto local aparecen diversas experiencias de lo que llamamos agroecología escolar. [...]
2014
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 19 (diciembre 2014) , p. 45-47  
4.
9 p, 413.8 KB La recerca sobre el parc rural de la Torre Negra : oportunitats per a la reforma ambiental de Sant Cugat del Vallès / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martín-Aragón Navarro, Aitana (Argelaga Serveis Ambientals) ; Fisher Sabrià, Kevin (Argelaga Serveis Ambientals)
Amb aquest article es fa un balanç de les aportacions fetes per recerques universitàries a l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (Barcelona) al voltant del parc rural de la Torre Negra. Les recerques són de naturalesa educativa i territorial, posant en valor per primer cop l'agricultura per una ciutat que ha deixat de ser pagesa per esdevenir un símbol de qualitat de vida urbana. [...]
2010
Biblio 3W : revista bibliográfica de geografía y ciencias sociales, Vol. XV, núm. 887 (2010)  
5.
4 p, 283.2 KB Todo lo que un huerto puede enseñarnos : agroecología escolar / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
2014
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 19 (diciembre 2014) , p. 45-47  
6.
4 p, 43.0 KB Investigació-acció per a l'avaluació del programa d'agenda 21 escolar de Sant Cugat del Vallès / Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es desenvolupa una avaluació del programa A21E de l'ajuntament de Sant Cugat, del qual n'és responsable tècnic un dels investigadors, a través d'una col·laboració entre la UAB i l'Ajuntament. Amb l'objectiu de millorar el programa i orientar l'Educació per la Sostenibilitat municipal envers la participació comunitària de les escoles, es busca comprendre en la seva complexitat els quatre primers casos des de la posada en marxa del programa. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3082-3085  

Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
5 p, 75.1 KB Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias. Girona, Catalunya, : 2013  
2.
11 p, 1.6 MB Trobant el propi camí cap a l'escola sostenible… (canviant el model d'Agenda 21 escolar) / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar la presentació oral a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat'. Barcelona, Catalunya, : 2010  
3.
6 p, 128.0 KB School agroecology as a motor for community and land transformation : a case study on the collaboration among community actors to promote education for sustainability school networks / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Science Education Department from the Autonomous University of Barcelona (UAB) and the local administration of the Sant Cugat del Vallès municipality in Catalonia, Spain have been collaborating for the last seven years through the program School Agenda 21 to promote education for sustainability programs in schools and the community. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
4.
1 p, 598.7 KB Communication strategies to promote school community collaboration in ESD: the use of blogs in school agroecology / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
This poster deals with the communicative strategies developed in an ESD school network from a Catalan municipality with a common interest in scholar agroecology. These communication strategies not only have the function to spread information, but also to introduce participants' perspectives. [...]
2014
CoDeS Final Conference. Designing a Sustainable Future through School and Community Collaboration. Bellaterra, Catalunya, : 2014  
5.
5 p, 75.1 KB Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias. Girona, 9è : 2013  
6.
17 p, 340.7 KB Agroecología escolar en comunidades urbanas mediterráneas. : El caso de Sant Cugat del Vallès (Barcelona) / Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Se presenta la agroecología escolar como práctica educativa, que tiene su referente social en la agroecología, a través del trabajo realizado durante seis años en el municipio de Sant Cugat del Vallès (Barcelona). [...]
2013
World Congress on Environmental Education. Marroc, : 2013  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
163 p, 1.4 MB Estudio de caso para la evaluación de una Agenda 21 Escolar municipal. : El caso de Sant Cugat del Vallès / Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
Investigación fruto de un convenio entre la UAB y el Ayuntamiento de Sant Cugat para evaluar dos de los programas municipales de educación ambienal: las actividades de medio ambiente del Plan de Dinamización Educativa (PDE) y el programa Agenda 21 Escolar (A21E). [...]
2009 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès)  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
529 p, 5.0 MB Fundamentación teórica y estudio de casos sobre el desarrollo de los huertos escolares con el referente de la agroecología / Llerena del Castillo, Germán ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi que presentem té per finalitat general desenvolupar les bases d'un nou camp educatiu, l'agroecologia escolar, a través de la seva fonamentació teòrica i la investigació sobre el desenvolupament pràctic d'una innovació educativa al voltant dels horts escolars ecològics amb el referent de l'agroecologia. [...]
La tesis que presentamos tiene por finalidad general desarrollar las bases de un nuevo campo educativo, la agroecología escolar, a través de su fundamentación teórica y la investigación sobre el desarrollo práctico de una innovación educativa alrededor de los huertos escolares ecológicos con el referente de la agroecología. [...]
The thesis is presented as a general purpose to develop the bases of a new educational field, School Agroecology, through its theoretical foundations and practical research on the development of an educational innovation around ecological school food garden with referent of Agroecology. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
115 p, 1.3 MB Construcció d'un model de competències de l'educador agroambiental / Liberato Salmerón, Gema ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Llerena del Castillo, Germán, dir. ; Vegas, Teresa Elena tut.
Treball de fi de grau de la Llicenciatura de Ciències Ambientals que té per objectiu iniciar la construcció del model competencial de l'educador agroambiental. Els seus subobjectius són: validar el model competencial de l'educador ambiental per a la sostenibilitat des d'una perspectiva local i actual i definir els àmbits i les competències que hauria de tenir l'educador agroambiental. [...]
Universitat de Barcelona 2013 (Treball de fi de grau. Llicenciatura de Ciències Ambientals)
2 documents
3.
130 p, 2.0 MB Educación por la sostenibilidad. : Cómo desarrollar una mirada crítica del discurso hegemónico. Experiencia práctica de una actividad sobre el cambio climático con estudiantes de secundaria / Bellver Martí, Angel Manuel (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Stahel, Andri Werner, dir. (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Llerena del Castillo, Germán, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Treball de recerca en el marc del Màster Oficial en Sostenibilitat (UPC). Este proyecto surge con la idea de indagar en como el pensamiento crítico puede desarrollar ciudadanos más justos y responsables a partir de la Educación por la Sostenibilidad. [...]
2011  
4.
444 p, 4.3 MB Agroecologia periurbana a Sant Cugat : document base per a la redacció del Pla de Gestió i Desenvolupament del parc rural de la Torre Negra / Martín-Aragón Navarro, Aitana ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Llerena del Castillo, Germán col. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El parc rural de la Torre Negra ha estat protegit recentment després de 15 anys de lluita ciutadana, gràcies a l'aprovació del Pla Especial de Protecció i Millora el 29 de juny del present any. A partir d'ara, s'obre un ampli ventall de possibilitats per a la seva gestió i desenvolupament. [...]
El parque rural de la Torre Negra ha sido protegido recientemente después de 15 años de movilización ciudadana, gracias a la aprovación del Plan Especial de Protección y Mejora el 29 de Junio del presente año. [...]
El parque rural de la Torre Negra has been protected recently after 15 years of citizen mobilization, thanks to the aprovación of the Special Plan of Protection and Improvement, in 29th June of the present year. [...]

2007
2 documents

Materials acadèmics 3 registres trobats  
1.
7 p, 118.9 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Llerena del Castillo, Germán ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura d'Educació i Comunicació de la UAB és una optativa de 6 crèdits del grau de Ciències Ambientals que es realitza durant el segon semestre del quart curs. Consisteix en l'única formació en Educació i Comunicació Ambientals del grau. [...]
The subject of Education and Communication at UAB is an elective of 6 credits of the degree in Environmental Sciences that is taken in the second semester of the fourth year. It consists of the only training in environmental education and communication of the degree. [...]
La asignatura de Educación y Comunicación de la UAB es una optativa de 6 créditos del grado de Ciencias Ambientales que se realiza en el segundo semestre del cuarto curso. Consiste en la única formación en educación y comunicación ambiental del grado. [...]

2022-23
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals [1435]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Ciències Ambientals [959]
3 documents
2.
6 p, 117.6 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Llerena del Castillo, Germán ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius L'assignatura d'Educació i Comunicació de la UAB és una optativa de 6 crèdits del grau de Ciències Ambientals que es realitza durant el quart curs. Consisteix en l'única formació en Educació i Comunicació Ambientals del grau. [...]
Contextualization / objectives The subject of Education and Communication of the UAB is an optional one of 6 credits of the degree of Environmental Sciences that is realized during the fourth course. [...]
Contextualización / objetivos La asignatura de Educación y Comunicación de la UAB es una optativa de 6 créditos del grado de Ciencias Ambientales que se realiza durante el cuarto curso. Consiste en la única formación en Educación y Comunicación Ambientales del grado. [...]

2021-22
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals [1435]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Ciències Ambientals [959]
3 documents
3.
6 p, 117.9 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Llerena del Castillo, Germán ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius L'assignatura d'Educació i Comunicació de la UAB és una optativa de 6 crèdits del grau de Ciències Ambientals que es realitza durant el quart curs. Consisteix en l'única formació en Educació i Comunicació Ambientals del grau. [...]
Contextualización / objetivos La asignatura de Educación y Comunicación de la UAB es una optativa de 6 créditos del grado de Ciencias Ambientales que se realiza durante el cuarto curso. Consiste en la única formación en Educación y Comunicación Ambientales del grado. [...]

2020-21
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals [1435]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Ciències Ambientals [959]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.