1.
|
6 p, 309.6 KB |
L'Institut Marta Estrada : l'experiència compartida d'iniciar un projecte educatiu
/
Llorente Gutiérrez, Isabel ;
Rotllan Font, Marta ;
Ruiz España, Neus
L'article repassa breument el passat i l'actualitat de la tasca d'en Jordi a l'Institut Marta Estrada, d'on en va ser professor des del curs 2015-2016 (any de la seva creació) fins el curs 2022-2023. [...] The article briefly reviews the past and present of Jordi's work at the Marta Estrada Institute, where he was a professor from the 2015-2016 academic year (year of its creation) until year 2023. It describes the beginnings and the creation of a new institute, in a vulnerable context, which promoted STEM work, the creation of interdisciplinary projects and the teamwork in which Jordi had participated. El artículo repasa brevemente el pasado y la actualidad de la labor de Jordi en el Instituto Marta Estrada, de donde fue profesor desde el curso 2015-2016 (año de su creación) hasta el curso 2022- 2023. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.496
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 50-55 (Articles)
|
|
2.
|
4 p, 247.8 KB |
En Jordi, un més en el dia a dia del grup de treball de professorat de ciències Eduwikilab
/
Gasco Díaz, Jesús ;
Losarcos Rengel, Javier ;
Municio Samon, Guillem ;
Royo Urgellès, Pere ;
Serrano Alcaraz, Eulàlia
El Jordi Domènech va ser una de les persones fundadores del grup de treball Eduwikilab ara fa uns 13 anys. Com a company del grup la seva empremta ha quedat marcada de diverses maneres i en diferents graus en tots els professors i professores que han participat en el grup en algun moment. [...] Jordi Domènech was one of the founders of the Eduwikilab working group about 13 years ago. As a colleague of the group, his mark has been marked in various ways and grades in all the teachers who have participated in the group at some point. [...] Jordi Domènech fue una de las personas fundadoras del grupo de trabajo Eduwikilab hará ahora unos 13 años. Como compañero del grupo su huella ha quedado marcada de diversas formas y en distintos grados en todos los profesores y profesoras que han participado en el grupo en algún momento. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.505
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 10-13 (Articles)
|
|
3.
|
|
4.
|
20 p, 455.0 KB |
Anàlisi i millora de les eines d'avaluació i de seguiment de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes
/
Leiva-Presa, Àngels (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Benejam, Lluís (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Grau-Carrión, Sergi (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Badosa Salvador, Anna (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
López Rocafiguera, Enric (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Díaz, Jose (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Tot i la seva àmplia aplicació, la realització de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes (ABP) encara suposa diversos reptes. El disseny de l'activitat i els processos d'avaluació i de seguiment que comporta destaquen entre els aspectes més complexos de la metodologia. [...] Despite being widely applied, the implementation of problem-based/project-based learning (PBL) activities still poses several challenges. Activity design and evaluation and monitoring processes stand out as the most complex aspects of the methodology. [...] A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de evaluación y seguimiento destacan entre los aspectos más complejos de la metodología. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1784
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 137-156 (Monográfico)
|
|
5.
|
|
6.
|
12 p, 677.1 KB |
Potenciar la cooperació en l'aprenentatge basat en projectes
/
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ;
Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ;
Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora en aquesta metodologia ha estat -i és- el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en equips. [...] Although project-based learning is usually carried out in groups, it is well known that simply grouping students does not necessarily mean that they will cooperate. For that reason, the challenge of improving the cooperative work of students distributed in teams has often been -and still is- a point of improvement in this methodology. [...]
2019 - 10.32093/ambits.vi51.1425
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 51 (2019) , p. 113-124
|
|
7.
|
11 p, 628.4 KB |
Animacions en stop-motion : una oportunitat per aprofundir en el model cineticomolecular de la matèria
/
Barbero Camps, Elisabet (INS Santa Coloma de Farners(Santa Coloma de Farners))
El model cineticomolecular és primordial per a la interpretació de diversos fenòmens de la matèria i constitueix una base de l'aprenentatge de la química. Però les partícules no són observables i alguns aspectes del model són complexos d'integrar: per exemple, el moviment de les partícules i els seus canvis amb la temperatura tenen molta importància en el model, però difícilment es descriuen en representacions gràfiques. [...] Kinetic-molecular theory is the key for interpretation of diverse matter phenomena, and it is the basis of chemical learning. However, particles cannot be seen, and some aspects of the model are difficult to acquire: for instance, particle movement related to temperature is very important in interpretations, but it is hardly represented in student's drawings and explanations. [...] El modelo cineticomolecular es esencial para la interpretación de fenómenos diversos de la materia y constituye una base del aprendizaje de la química. Pero las partículas no son observables y algunos aspectos del modelo son complejos de integrar: el movimiento de las partículas y sus cambios con la temperatura tienen mucha importancia en el modelo, pero difícilmente se describen en representaciones graficas. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.461
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 10-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
8.
|
22 p, 213.2 KB |
Desinfaketion Hub : una propuesta docente para llevar la verificación de la desinformación política a las aulas
/
Pérez-Escolar, Marta (Universidad Loyola) ;
Varona Aramburu, David (Universidad Complutense de Madrid)
Las predicciones del informe Gartner (2017) para el año 2022 auguran que la mayoría de los ciudadanos de países desarrollados consumirán más bulos, información engañosa o inexacta que información verídica. [...] Les prediccions de l'informe Gartner (2017) per a l'any 2022 auguren que la majoria dels ciutadans de països desenvolupats consumiran més notícies falses, informació enganyosa o inexacta que informació verídica. [...] The Gartner report (2017) predicted that in 2022 most citizens in developed countries will consume more hoaxes and misleading or inaccurate information than true information. It is becoming increasingly clear that disinformation has become a major global problem (European Commission, 2021), but so is misinformation, since it contributes, in equal measure, to nurturing the infodemic climate (WHO, 2020) in society. [...] Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]
2022 - 10.5565/rev/analisi.3482
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 131-151 (Articles)
|
|
9.
|
18 p, 770.0 KB |
Estrategias didácticas para favorecer las prácticas literarias digitales en la formación inicial de maestros
/
Cabré Rocafort, Míriam (Universitat de Barcelona)
En la formación inicial de maestro es necesario que los estudiantes adquieran estrategias didácticas para potenciar las prácticas literarias digitales. En esta investigación se usan métodos basados en el paradigma cualitativa e interpretativa y, mediante el análisis del discurso en sus tres dimensiones (enunciativa, temática e interlocutiva), se analizan los discursos de los estudiantes acerca de una propuesta didáctica para la etapa de Primaria relacionada con el desarrollo de prácticas literarias digitales (booktrailers). [...] A la formació inicial de mestres és necessari que els estudiants adquireixin estratègies didàctiques per potenciar les pràctiques literàries digitals. En aquesta investigació s'utilitzen mètodes basats en la paradigma qualitativa i interpretativa i, mitjançant l'anàlisi del discurs en les seves tres dimensions (enunciativa, temàtica i interlocutiva), s'analitzen els discursos dels futurs docents sobre una proposta didàctica per a l'etapa de Primària relacionada amb el desenvolupament de pràctiques literàries digitals (booktrailers). [...] In preservice teacher education it is necessary that students acquire didactic strategies to enhance digital literacy practices. In this research, methods based on the qualitative and interpretative paradigm have been used. [...] Dans la formation initiale des enseignants, il est nécessaire que les étudiants acquièrent des stratégies didactiques pour renforcer les pratiques littéraires numériques. Cette recherche utilise des méthodes basées sur le paradigme qualitatif et interprétatif et, par l'analyse du discours dans ses trois dimensions (énonciative, thématique et interlocutive) analyse les discours des élèves sur une proposition didactique du niveau de primaire liée au développement de pratiques littéraires numériques (booktrailers). [...]
2021 - 10.5565/rev/jtl3.891
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 4 (2021) , p. e891 (Articles)
|
|
10.
|
16 p, 334.7 KB |
La transferencia de los proyectos de innovación docente : un estudio sobre su capacidad de transformar la enseñanza y el aprendizaje
/
Feixas, Mònica (Zurich University of Teacher Education) ;
Martínez-Usarralde, María-Jesús (Universitat de València)
El artículo reflexiona sobre la capacidad de los proyectos de innovación docente financiados en convocatorias universitarias para transformar las prácticas educativas, la cultura de aprendizaje de los equipos pedagógicos, el desarrollo de titulaciones y el avance de la didáctica de la disciplina (Scholarship of Teaching and Learning - SoTL). [...] L'article reflexiona sobre la capacitat dels projectes d'innovació docent finançats en convocatòries universitàries per transformar les pràctiques educatives, la cultura d'aprenentatge dels equips pedagògics, desenvolupar titulacions i avançar en la didàctica de la disciplina o la Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...] The article analyses the capacity of university-funded educational innovation projects to transform teaching practices, the learning culture of teaching teams, the development of study programmes and the advancement of the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1407
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 69-84
|
|