1.
|
1.5 MB |
Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana
/
Sala Carrasco, Salvador ;
Santisteban, Antoni, dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...] La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...] Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]
2023
|
|
2.
|
2.5 MB |
La simulación clínica como herramienta de aprendizaje en estudiantes de medicina
/
Martínez Lopez, Fernando ;
Montmany Vioque, Sandra, dir. ;
Navarro Soto, Salvador, dir.
Introducció Tot i els avenços en l'aprenentatge tradicional, aquest és insuficient per modificar el comportament de l'alumne. Amb l'aparició de la simulació, es produeixen canvis de comportament demostrables. [...] Introducción A pesar de los avances en el aprendizaje tradicional, éste es insuficiente para modificar el comportamiento del alumno. Con la aparición de la simulación, se producen cambios de comportamiento demostrables. [...] Introduction Despite the advances in traditional learning, it is insufficient to modify student behaviour. With the advent of malingering, demonstrable behavioural changes occur. The evaluation is essential in the learning process, there are several tools to evaluate medical competencies. [...]
2023
|
|
3.
|
140 p, 2.4 MB |
Análisis y propuesta de material de carácter divulgativo sobre comunicación para niños y niñas de 10 a 12 años
/
González Jiménez, Ana ;
Medina González, Marina ;
Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Com de necessari és que els menors disposin d'una educació en matèria de comunicació mediàtica a les escoles i com es podria dur a terme? Aquest projecte analitza les propostes didàctiques sobre comunicació del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO i la Càtedra de cultura audiovisual i alfabetització mediàtica d'RTVE, amb l'objectiu de conèixer els materials i la necessitat que existeix actualment de disposar d'una educació en matèria de comunicació mediàtica, enfocada en menors d'entre els 10 i 12 anys i, a partir d'aquesta anàlisi i recerca, juntament amb una sèrie de variables i recomanacions de professionals del sector, crear una proposta de millora. ¿Cómo de necesario es que los menores dispongan de una educación en materia de comunicación mediática en las escuelas y como se podría llevar a cabo? Este proyecto analiza las propuestas didácticas sobre comunicación del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO y la Cátedra de cultura audiovisual y alfabetización mediática de RTVE, con el objetivo de conocer los materiales y la necesidad que existe actualmente de disponer de una educación en materia de comunicación mediática, enfocada en menores de entre los 10 y 12 años de edad y, a partir de dicho análisis e investigación, junto con una serie de variables y recomendaciones de profesionales del sector, crear una propuesta de mejora. How necessary is it for minors to have an education in media communication in schools and how could it be carried out? This project analyzes the didactic proposals on communication of the Audiovisual Council of Catalonia (CAC), UNESCO and the Chair of audiovisual culture and media literacy of RTVE, with the aim of knowing the materials and the need that currently exists for an education in matter of media communication, focused on minors between 10 and 12 years of age and, based on said analysis and research, together with a series of variables and recommendations from professionals in the sector, create a proposal for improvement.
2023 Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
|
|
4.
|
109 p, 5.7 MB |
El procés educatiu en els centres de justícia juvenil
/
Jiménez Marcè, Paula ;
Tello Sánchez, Jose, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca mostra una anàlisi sobre el procés educatiu dut a terme en el centre educatiu l'Alzina, un centre de justícia juvenil de règim tancat. La importància de la present investigació rau en el fet que l'educació en els centres de justícia juvenil és un vessant educatiu sovint desconeguda i és essencial fomentar la recerca en aquest àmbit per tal de millorar les oportunitats de reinserció. [...] Esta investigación muestra un análisis sobre el proceso educativo llevado a cabo en el centro educativo de la Alzina, un centro de justicia juvenil de régimen cerrado. La importancia de la presente investigación radica en el hecho que la educación en los centros de justicia juvenil es una vertiente educativa a menudo desconocida y es esencial fomentar la indagación en este ámbito para mejorar las oportunidades de reinserción. [...] This research presents an analysis of the educational process carried out at Alzina School, a closed juvenile justice center. The significance of this investigation lies in the fact that education in juvenile justice centers is often an overlooked aspect and it is crucial to promote inquiry in this field to enhance reintegration opportunities. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
5.
|
84 p, 3.2 MB |
El desenvolupament de les Competències Bàsiques d'Ocupabilitat de l'alumnat de l'ESO. Estudi de cas del Col·legi Montserrat
/
Barrios Pérez, Maria ;
Jariot, Mercè, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Pedagogia Aplicada
La recerca gira al voltant de les competències bàsiques d'ocupabilitat de l'alumnat que cursa l'etapa educativa de secundària obligatòria, l'ESO. En concret, el que es pretén és conèixer la importància que li atorga una escola concreta, el Col·legi Montserrat, a les competències bàsiques d'ocupabilitat. [...] La investigación gira en torno a las competencias básicas de empleabilidad del alumnado que cursa la etapa educativa de secundaria obligatoria, la ESO. En concreto, lo que pretende es conocer la importancia que le otorga una escuela concreta, el Colegio Montserrat, a las competencias básicas de empleabilidad. [...] The research revolves around the basic employability skills of pupils attending the compulsory secondary education stage, CSE. Specifically, the aim is to find out the importance given by a specific school, Montserrat School, to the basic employability skills. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Pedagogia [1211]
|
|
6.
|
689 p, 7.7 MB |
Detección de necesidades de formación pedagógica del profesorado universitario en el marco del enfoque de formación profesional basado en competencias : el caso de la Universidad Católica Boliviana San Pablo
/
Ferreira Arza, Yolanda Susana ;
Castro Ceacero, Diego, dir.
Quan els organismes internacionals van analitzar l'educació superior, van establir els objectius de la mateixa en paral·lel al impacte dels canvis en els entorns socials, polítics, econòmics, tecnològics i culturals que es donen en la humanitat. [...] Cuando los organismos mundiales analizaron la educación superior establecieron los propósitos y alcances de la misma a la luz del impacto de los cambios en los entornos sociales, políticos, económicos, tecnológicos y culturales que se dan en la humanidad. [...] When world organizations analyzed higher education, they established its' purposes and scope in light of the impact of changes in the social, political, economic, technological and cultural environments that occur in humanity. [...]
2022
|
|
7.
|
74 p, 682.4 KB |
El potencial de desarrollo de competencias en ISP en ámbito educativo a partir de una formación exprés : una colaboración a tres bandas
/
Cimas Pita, Nuria ;
Vargas-Urpi, Mireia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Máster Oficial en Interpretación de Conferencias
El presente proyecto nace en el marco de una colaboración a tres bandas con el objetivo de desarrollar un programa de acercamiento de jóvenes inmigrantes en situación de vulnerabilidad a la ISP en ámbito educativo. [...] El present projecte neix en el context d'una col·laboració a tres bandes entre el grup MIRAS de la UAB i dos ONG, Prollema i Fundació Germina, amb l'objectiu de desenvolupar un programa d'introducció de joventut immigrant en situació de vulnerabilitat a la interpretació als serveis públics (ISP) en àmbit educatiu. [...] This project is the result of the three-way partnership developed by UAB's group MIRAS, and two NGOs, Prollema and Fundació Germina, in order to develop a program to introduce vulnerable immigrant youth to community interpreting in the education sector. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Màster Universitari en Interpretació de Conferències [1465]
|
|
8.
|
235 p, 11.1 MB |
La formació inicial en Educació Inclusiva en els Graus d'Educació Primària a les universitats públiques catalanes
/
Garcia Vallès, Xènia ;
Sanahuja Gavaldà, José María, dir. ;
Mas Torelló, Óscar, dir.
L'assoliment d'escoles més inclusives ha passat de ser un reclam a ser una qüestió de drets. Així ho demostra l'última llei orgànica sobre Educació a Espanya (Llei Orgànica 3/2020) i els objectius europeus contemplats en l'Agenda 2030. [...] La consecución de escuelas más inclusivas ha pasado de ser un reclamo a ser una cuestión de derechos. Así lo demuestra la última ley orgánica sobre Educación en España (Ley Orgánica 3/2020) y los objetivos europeos contemplados en la Agenda 2030. [...] Achieving more inclusive schools has gone from being a claim to a rights issue. This is shown by the latest organic law on Education in Spain (Organic Law 3/2020) and the European objectives set out in the 2030 Agenda. [...]
2022
|
|
9.
|
569 p, 4.5 MB |
Desenvolupament de les competències socials en l'alumnat amb TEA dins l'escola inclusiva
/
Fortuny Guasch, Rosa ;
Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Actualment, l'educació inclusiva segueix sent una prioritat tant a nivell internacional com nacional, doncs malgrat que les directrius polítiques aposten per les bones pràctiques educatives inclusives, encara existeixen pràctiques d'exclusió i discriminació. [...] Actualmente, la educación inclusiva sigue siendo una prioridad tanto a nivel internacional como nacional, pues aunque las directrices políticas apuestan por las buenas prácticas educativas inclusivas, todavía existen prácticas de exclusión y discriminación. [...] Nowadays, inclusive education remains a priority at both international and national level, because although policy guidelines are committed to good inclusive educational practices, exclusion and discrimination practices still exist. [...]
2022
|
|
10.
|
43 p, 761.3 KB |
Tutoria entre iguals, virtual i sincrònica per a la millora de competències comunicatives en anglès i espanyol
/
Garriga Ràfols, Ivet ;
Duran Gisbert, David, 1963-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquest treball es presenta el disseny i implementació d'una proposta educativa de tutoria entre iguals recíproca i sincrònica en un context virtual, que s'ha ideat per tal de millorar les competències comunicatives en anglès i espanyol. [...] En este trabajo se presenta el diseño y la implementación de una propuesta educativa de tutoría entre iguales recíproca y sincrónica en un contexto virtual, que se ha ideado para mejorar las competencias comunicativas en inglés y español. [...] This paper presents the design and implementation of an educational proposal on reciprocal and synchronous peer tutoring in a virtual context, which has been designed to improve communication competences in English and Spanish. [...]
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|